דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מכשיר מדידה בג' קווים

מכשיר מדידה בג' קווים

שאלה: כיצד אוכל להעיר את עצמי מהשינה ולא לחכות עד שההתעוררות תגיע בעצמה? הרי אמרת לאחר הכנס שאנחנו צריכים לדאוג שהחברים לא ייפלו.

תשובתי: אם נסתכל על עצמנו מהצד במבט בלתי תלוי, על המצבים שאנחנו עוברים, אז נצבור ניסיון לכל ה"דורות" הבאים, כלומר למצבים העתידיים. אנחנו כבר נדע שלאחר העלייה מגיעות הירידות, לאחר השובע מגיעים הערפול וקהות החושים.

זה לא נורא, לפחות אתה תדע את התהליך. אתה תלמד אותו באופן רגוע, בצורה מאוזנת. חכמת הקבלה היא השגה עצמית ולא יותר מכך. הרי חוץ ממני אין אף אחד. ככל שאכיר את עצמי יותר מבפנים, כתוצאה מכך אני אגלה את הבורא שברא אותי. לא קיימים לא האנושות ולא העולם הזה ולא העולמות העליונים… תנו לי להכיר ולהשיג את עצמי, את המצבים שאני עובר! את המצב המעורפל הזה, וזה טוב. ומקודם היה מצב אחר, וגם הוא נפלא. ואילו אנחנו רוצים מייד לכבות אותו, לתקן אותו, להפוך אותו, לשבור אותו. בשביל מה? קודם כל חייבים לעשות בירור. יש את האור שמברר והאור שמתקן, ואסור לי לסרב מייד ולומר שאני לא רוצה את המצב הזה. קודם תבדוק מה אתה לא רוצה !

אם אתה עדיין נמצא במצב של הכנס, תשתדל לא ליפול ממנו. אבל אם כבר נפלת, אז לפחות תראה שאתה נופל. כלומר, אני אלמד את המצב הזה ואחר כך אני אדע כיצד להשתמש בו בצורה הנכונה.

אם אני לא אעבור מצבים כאלה ולא אדע בדיוק את כל ה"בעד" וה"נגד", מדוע זה כך ומהיכן זה מגיע, אז כיצד אני אשיג את עצמי? האם אמרתי מתישהו שצריך למחוק מצב מבלי ללמוד אותו? להתגבר על הירידה ולזרז את הזמן, זה אומר לסיים מהר את הבירור שלה כדי שמייד לאחריה יגיע התיקון, תגיע העלייה.

אבל זאת כבר עלייה אחרת. אנחנו יודעים שמלכות דעליון הופכת לכתר דתחתון. זה אומר, שמה שנחשב כעלייה במצב הקודם, עכשיו במצבי הנוכחי, נחשב לירידה!

אני צריך לעלות עכשיו בצורה איכותית, הכרתית, עם עמקות גדולה של הבירור. כך שהעלייה הקודמת שלי תיחשב כעת כירידה! כי מה שמקודם החשבתי כעלייה, לאחר הבירור, אני מחשיב עכשיו כקבלה! לפני כן זה היה עבורי "כתר" ועכשיו אני רואה שזאת "מלכות".

ואני לא אוכל לעשות את זה אם לא אערוך בדיקה ברורה של המצב שלי, של העלייה ושל הירידה, הערפול. אני לומד כיצד שבעתי, ועד כמה נפלתי ואינני רוצה לעשות כלום, בדומה למדען שעוקב אחר הכלב שלו או שפן הניסויים שלו, כשהוא בודק וחוקר אותו.

יש לי שיטה מדעית מדויקת, עליי רק לדעת מה אני מחשיב כ"לקבל", ומה אני מחשיב כ"להשפיע". מי אני, מי החברה שלי, והבורא מלמעלה. והמכשירים שבהם אני משתמש בניסוי הזה הם הרגש והשכל שלי. איתם אני עובד כדי לגלות כל מצב.

אני מברר מה מגיע מצד הקבלה, מה מצד ההשפעה, מה מגיע ממני ומה מהשפעת הסביבה, והיכן נמצאים כל הפרמטרים האלה ביחס למטרה כדי להיות בקו האמצעי. מכשיר המדידה הוא ג' הקווים.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 15.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אל תעירו בינתיים את האריה הישֵן
ה"מסך" הוא החשבון לצורך העבודה מול הרצון
עצה למי שמעוניין לתקן את הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest