דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תעירו בינתיים את האריה הישֵן

אל תעירו בינתיים את האריה הישֵן

לאחר הכנס הגיע מצב קצת מעורפל, כאילו אתה שרוי בערפל, אבל זה טוב. כך זה צריך להיות. לאחר ארוחה דשנה אתה הופך לשמן, למגושם, ואינך יכול לזוז. כך גם לאחר הכנס, אתה מילאת את ה"בטן" שלך בכל המילויים הנפלאים שהיו שָם ומתחיל לאט לאט לעכל אותם, ולכן נרגעת במקצת. כמו חיה שאכלה ועכשיו שוכבת רדומה ומחכה עד שהאוכל יתעכל בגוף.

אתה תראה שכעבור שבועיים-שלושה אתה תחזור למצב הרגיל. אסור לזלזל באף מצב, צריך רק להתבונן מהצד וללמוד אותו. עכשיו אתה נמצא בכזה מצב ששום דבר לא מדאיג אותך: לא החברים, לא המורה, לא חכמת הקבלה, ובכלל לא העולם כולו. אתה לא רוצה שום דבר, רק לישון, ולא יכול ולא רוצה לצאת מהתרדמה הזאת על ידי הכנעה והתמסרות לזרם.

אבל אל תתנגד, אלא קודם כל תנסה ללמוד את המצב הזה כמו מדען חוקר. עכשיו שום דבר לא אכפת לך ואינך רוצה כלום, ועוד יותר מכך, אתה נהנה מהבטלנות שלך. אתה מרגיש את עצמך כאפס גמור עם ערפל בלב ובראש, כאילו שאתה ישן למחצה. אז תתחיל לחקור וללמוד את המצב הזה בצורה רצינית וטובה כדי להבין בצורה ברורה מדוע אתה נמצא בו, מה הבורא רוצה ממך בצורה כזאת, ומהי התועלת מהמצבים האלה? קודם כל תלמד אותו, אל תבטל אותו. ואחר כך תבין כיצד לפעול הלאה.

אלה מצבים בלתי נמנעים. כמו לאריה שצד טרף, אכל לשובע ועכשיו נח. כלומר לאחר קבלת המילוי דרוש לך זמן על מנת לעכל אותו. קיימת תקופה מסוימת, די ממושכת, שנדרשת כדי לסדר מחדש את כל המערכות.

אבל אתה צריך להחזיק תחת שליטה את כל התהליך הזה ולא לנסות לבטל אותו מייד. אל תפחד שכבר לא תתעורר לעולם, אנחנו נעזור לך. צריך רק כל הזמן לבדוק את המצב שלך מבלי להיאבק עימו, אלא רק לתת לעצמך דין וחשבון היכן אתה נמצא. לא לאכול את עצמך על כך שאתה כזאת בהמה חסרת רגש, אלא פשוט להסתכל על עצמך מהצד, על המצב שלך. זה מספיק.

אם האדם מתחיל לאכול את עצמו, זה לא טוב. זה לא עוזר ולא מתקן! כי הרי בסופו של דבר הוא מתחיל להצדיק את עצמו, להרגיע את עצמו בכך שאינו מסכים עם המצב הזה. כאן מתחיל לעבוד הכוח ההגנתי של האגו.

אבל אם אתה מסתכל כמו מדען בלתי משוחד על הגוף הבהמי שלך שישן עכשיו כמו אריה שבע, אז אתה רואה איזה תהליך אתה עובר. וההתעוררות תגיע.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 15.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מכשיר מדידה בג' קווים
רק הקבוצה ממקדת אותך בעיקר
השלבים של סולם האיחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest