מכה, סימן שאוהב

Laitman_2011-02-25_9307.jpg

שאלה: נדמה לי שאני מצליח להחזיק במחשבה שהכול בא מהבורא. אבל אני לא מצליח להבין איך אפשר לקבל את המכות, את ההפרעות, באהבה? בשכל אני יכול להבין שזה טוב. אבל מה לעשות עם האהבה? איפה אותה האהבה?

תשובתי: אתה לא מסיים את הפעולה שלך, ולכן אתה לא מרגיש את האהבה. אתה מבין שכנראה זה בא מהבורא, וככל הנראה זה טוב. אבל מה אתה יכול לעשות, "אם זאת הפרעה, שיהיה כך, אני אקבל אותה, מה אני כבר יכול לעשות". אתה לא מסיים באהבה. אתה לא מעבד את ההפרעה הזאת יחד עם הקבוצה לצורה ההפוכה, שתרגיש בהפרעה הזאת התגלות האהבה.

זה דומה לכך, שההורים מענישים את הילד, אבל הוא צריך להבין שהם עושים את זה מתוך גילוי האהבה אליו. הם לא מענישים אותו, אלא את האגו שלו, ומתוכו הם רוצים, להיפך, לגדל משהו מעל לאגו שלו. כאשר הוא מחלק את עצמו לשני חלקים: זה האגו שלי, וזה אני, ומבין שכאשר ההפרעות הולכות נגד האגו, אז ה"אני" שלו, מתקרב לבורא ומרגיש את האהבה.

תתאר לעצמך שאתה ילד חכם ומבין: "ההורים צריכים להעניש אותי, אחרת אני אתנהג רע. הם אינם מענישים אותי, אלא פשוט נותנים לי הזדמנות להתגבר מעל האגו שלי".

שאלה: כשהייתי ילד אפילו לא עלתה בי המחשבה שמישהו מתנהג איתי באהבה. אני פשוט ראיתי את העונש.

תשובתי: נו, אז תחכים! אתה הרי חייב לגדול!

אתה חייב להגיע למצב שבו תרגיש את הבעיות והייסורים הגדולים ביותר כטוב ואהבה הגדולים ביותר. אני אומר לך את זה בשיא הרצינות. הכול תלוי בכוונה שלך, ורק בה! אנחנו נמצאים בשדה של אור גדול וטוב. בעולם בכלל אין שום דבר חוץ מזה. אהבה אינסופית וטוב נצחי! אנחנו לא תופסים את זה בצורה הנכונה. ולכן מרגישים את ההרגשה ההפוכה. אם תשנה את עצמך, תוסיף לזה את ההכרה שלך, אז אתה תרגיש אהבה במקום שנאה, טוב במקום רע, תענוג במקום ייסורים.

מתוך שיעור מס' 3 מהכנס בליטא, 24.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לא שופטים לפי ההרגשה
הגנה מכל הצרות
לשמור על הכיוון לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest