דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשמור על הכיוון לבורא

לשמור על הכיוון לבורא

laitman_2011-12-06_3067_w.jpg

"הנה כתוב "אין עוד מלבדו"", חוץ מהכוח היחיד של הטבע, "שפירושו, שאין שום כוח אחר בעולם, שיהיה לו יכולת לעשות משהו נגדו יתברך". כלומר, בעולם קיים רק כוח אחד, הטבע, שכולל בתוכו הכול.

למעשה, הוא לא כולל בתוכו שום דבר, רק נדמה לנו שהוא מחולק לחלקים רבים.

נראה לנו שבעולם קיימים הרבה מאוד כוחות, סיבות, תוצאות, כל מה שמתרחש, אבל הכול נובע מהכוח האחד הזה.

אנחנו בכוונה נמצאים בין המון בני אדם, עם כאלה בעיות, דאגות, עם כאלה פעולות שכל הזמן משתנות, כדי שלמרות כל זה, למרות כל הבעיות, הפעולות, ההפרעות, נרכז את כל תשומת ליבנו רק לכוח הזה, למי שייצר את הכול סביבנו.

וכל מה שנראה לנו כהפרעות, כל מה ששולל את העובדה שהכוח הזה הוא היחיד, שהוא הטבע, כל מה שנובע מהתוכנית האחת, מהמחשבה האחת, מהמטרה האחת, כל זה נעשה רק כדי לדחות אותנו ממנו, וכדי שאנחנו בכל זאת נחזור לאותו הכיוון והמסלול, כמו טיל, שכל הזמן צריך לעקוב אחרי אותו המסלול. הוא כל הזמן בודק את עצמו כאשר הוא סוטה מהמטרה, ורק באופן כזה הוא יכול לכוון את עצמו מחדש אל המטרה, כמו כל מערכת מעקב רגילה.

אם אני צריך ללכת אל המטרה, ונמצא בדרך מבלי לדעת איך להתקדם קדימה, כאילו שנמצא במצב תלוי, ואין מסביבי שום תמרורים, אז איך אני יכול לעשות משהו? אנחנו נמצאים במצב כזה, אנחנו לא רואים את המטרה, היא נסתרת מאיתנו לגמרי על ידי ה"מסך" המסתיר.

מאחר וקיים "מסך", איננו יודעים מה מתרחש מאחוריו. אז איך אנחנו טסים אל המטרה הזאת?

לצורך זה יש לנו "תמרורים", איזה שהן סטיות, ואנחנו כל הזמן בודקים את עצמנו וכך הולכים קדימה. בכך שאני סוטה מהמטרה, אני מחשב את השגיאה וחוזר חזרה למצב הנכון. וכך כל הזמן.

אבל איזה מצב הוא הנכון? מאיפה אני מכיר אותו? אני הרי לא ראיתי אף פעם את המטרה הגדולה הזאת, איך אני יכול להשתוקק אליה? אני משתוקק אליה, כאשר אני מכוון את כל המחשבות שלי, הכמיהות, הפעולות, הסיבות, התוצאות, כל מה שמתרחש בעולם, רק למקור אחד. כל המינוסים, הפלוסים, כל מה שמתרחש איתי אני צריך לשייך רק אליו בלבד, אל המקור הזה.

"זאת אומרת, שישנם דברים בעולם, שבאו מלכתחילה על הכוונה להטות את האדם מדרך הישר, שעל ידיהם הוא נדחה מקדושה."

זה אומר, שבעולם קיימים כוחות פרטיים של אותו הכוח היחיד של הטבע, שפועל בכוונה להסיט את האדם מהמטרה.

מתוך שיעור מס' 3 מהכנס בליטא, 24.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בשביל מה לנו כל ההפרעות האלה?!
הכוח שממלא את כל היקום
להרגיש את הכוח שמנהל אותנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest