דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי שקלקל הכול, הוא זה שיתקן הכול

מי שקלקל הכול, הוא זה שיתקן הכול

שאלה: אני מבין, שאסור להצטער על העבר. אבל מה לעשות, אם בגלל ה"טעויות" מהעבר אני מצאתי את עצמי עכשיו באותו המצב הקשה שבו אני נמצא? האם יוצא, שאני לא צריך לתקן שום דבר, אלא לקוות לעזרת הבורא?

תשובתי: ודאי שהבורא קלקל הכול, ודאי שהוא גם זה שיתקן הכול. ואתה רק צריך לבקש ולהודות על זה שאתה רואה את הקלקולים שהוא סידר, ולהודות על זה שאתה מבקש עכשיו ממנו לתקן אותם. כי הרי נאמר: "הכול בידי שמיים, חוץ מיראת שמיים", חוץ מזה, שאני תולה את הכול בו. ואם הוא עדיין לא תיקן את המצב שלך, זה סימן שאתה לא ביקשת ממנו, או שהבקשות שלך לא היו נכונות. תבדוק אותן!

אתה לא בעל הבית, לא על העבר ולא על העתיד. אתה בעל הבית רק על ההווה, על הרגע הנוכחי, באותה המידה שאתה מסוגל לבחור בין "דרך תורה" ו"דרך ייסורים", כדי לבקש מהבורא לעשות תיקון עליך, דווקא עליך!

צריך לבקש כזה תיקון כדי להידבק במוח ובלב, בכל כולי, במודעות, בכל עצמותיי, להשגחה העליונה. כדי שאני לא אעלם בזרם של החיים, אלא בכל הרגש והשׂכל, בכל הכוחות שלי להשתוות ולהסכים עם כל מה שקורה.

אבל זה לא אומר, שאתה צריך פשוט לשבת ולחכות שהאור יעשה את כל העבודה. כדי להגיע לכאלה מחשבות רציניות, אתה צריך לעשות המון פעולות הכרחיות, להשתמש בכל האמצעים, שניתנים לך בעולם הזה. אתה תצטרך לבנות את העולם הזה, לשנות את החברה, לעשות מהפכות, לסדר את החיים, לגדל ילדים, לעבוד, לדאוג לאנשים זרים, בזה שאתה מקרב אותם לבורא, המון דברים שונים.

חוץ מזה, אתה צריך לעורר את החברים בקבוצה, לסדר להם תנאים טובים ללימוד, להידברות, להיפתחות, להתקרבות. צריך לעשות המון פעולות: גם פיזיות וגם נפשיות. אבל כל זה כדי לקשור את כל הרגעים העתידיים ואלה שעברו והנוכחיים לכוח אחד ויחיד, הפועל בנפעל. זאת כל העבודה שלנו, שנקראת "עבודת ה'". הוא עושה הכול, ואתה מצדיק את כל מה שנעשה בכל ה"כלים" של הנשמה שלך בכל ההרגשות הפנימיות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, "הקדמת ספר הזוהר", 07.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הסיבה היחידה לחרטה
כמו גרזן בידיו של חוטב העצים
רגעים יקרים של אמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest