דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מי מחליט: הרצון או האור?

מי מחליט: הרצון או האור?

רק אם נשקיע את כל המאמצים לחיבור בינינו, נוכל לזרז את ההתפתחות שלנו ולחזור להרגשת המציאות המקורית, האמיתית והמתוקנת, כדי לצאת מתוך ההסתרה הזאת, מתוך החלום הזה שבו אנחנו נמצאים.

אנחנו יכולים ללכת בדרך של ייסורים, אך זו אינה התפתחות! הרי בצורה כזאת איננו משיגים את הרצון העצמי שלנו לחזור חזרה אל האור, אל אותו המצב של דבקות בו, שבו היינו נמצאים פעם בעולם אין-סוף.

אנחנו חייבים לחזור לשָם ולהתמזג איתו לאחד, אך כבר מתוך רצוננו ובכוחות עצמנו. ולא תחת שליטת האור, שהחזיק את החיבור שלנו בכוח שלו, למרות הניגודיות המלאה של הרצונות שלנו, כשעוד לא הייתה לנו כוונה. האור פשוט מילא אותנו ללא הסכמתנו, וכך התקיימנו בדומה אליו, מוחזקים על ידי הכוח שלו. אבל עכשיו אנחנו צריכים להגיע לכך מתוך השליטה שלנו, כדי שתחילה יהיה רצון, ואחר כך המגע שלו עם האור.

במצב ההתחלתי, מצב א', האור היה קודם לכלי. ובמצב הסופי, מצב ג', כשאנחנו חוזרים לאותה הנשמה היחידה, הרצון קודם לאור. וכל הייסורים והלחצים שדחפו אותנו קדימה הם בעצם לא התקדמות, איננו מתקנים בזה שום דבר. הרי לא עשינו כאן שום דבר בכוחות עצמנו!

ורק אם אנחנו משתדלים לפעול בעצמנו, כלומר עובדים על החיבור והאיחוד שלנו, שאותו אנחנו משיגים כנגד הרצון האגואיסטי שלנו, כנגד הדחייה שלנו, רק המאמצים האלה הם שנקראים ההשקעה שלנו בתיקון.

לכן האור אף פעם לא יוותר ולא ייתן לנו להתקדם ללא ההשתתפות העצמית שלנו והרצון לחזור לאותו המצב של האיחוד. אנחנו בעצמנו צריכים להחליט שאנחנו חוזרים להשפעה, לפי המידה שבה אנחנו מתחברים בינינו, כנגד אותו הכוח של השבירה ששורה בינינו.

האדם חייב להבין שרק בתוך המאמצים שלו להתחבר עם האחרים, רק שָם הוא ימצא גם את כוח הפירוד, השבירה והשנאה, ושם הוא גם יגלה את הכוח להתגבר על הפירוד הזה, את כוח האהבה והחיבור. ורק פעולות מהסוג הזה נחשבות לאדם ומקרבות אותו לגמר התיקון. רק לפיהן ניתן להעריך את הצלחת ההתקדמות שלנו.

בכל סיטואציה עלינו להשתדל לראות את עצמנו כאיש אחד בלב אחד, שזה הביטוי של הנשמה הכללית המשותפת שלנו.

מתוך שיעור על ההכנה לכנס בניו-ג'רזי, 24.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מאהבה לשנאה ובחזרה אל האהבה
חלום הבלהות של הנברא
כמו טיפה בחלל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest