דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חלום הבלהות של הנברא

חלום הבלהות של הנברא

עלינו להתחבר יחד: ישראל, התורה והבורא (האדם המשתוקק ישר לבורא, האור והבורא). כל חלק צריך להשתוקק להתחבר עם השאר, וכל זה כדי, בסופו של דבר, להשפיע לאור בדיוק כפי שמלכתחילה האור השפיע ונתן למלכות את הרגשת האהבה שלו, ודחף אותה לכל אותן הפעולות שהתחילו מצמצום א' והתפתחו להמשך הירידה.

אך כשאחרי כל התיקונים הללו המלכות חוזרת לאותו המצב של שלמות, מצוינות ואחדות, בהשפעתה ואהבתה לאור אין-סוף – אז אנחנו רואים שכל זה בסך הכול הנברא האחד והיחיד, שעבר דרך "גלגולים" שונים.

"המצבים הקשים" האלו נקראים עבורו "עולמות" מלשון "העלמות". אלה הסתרות על המצב המושלם של עולם אין-סוף, על מנת להתרחק מאותו המצב המלא ולעבור דאגות, חוויות, החלטות, מלחמות פנימיות שונות. ובכל המצבים הללו של ההתרחקות מעולם אין-סוף, ואחר כך ההתקרבויות, כשאנחנו חוזרים אליו, עלינו לבנות בתוכנו יחס דומה לאור, וכך להגיע לחיבוק, לזיווג שלם עמו.

בכל התהליך הזה יש אינספור פרטים, שכל אחד מהם קשור לתחילת ולסוף התהליך. הרי גם אנחנו משתתפים בכל סערת הרגשות שמרגישה המלכות כתוצאה מההתנגשות של האור והכלי, התענוג והרצון, כוח הבורא וכוח הנברא. אנחנו עוברים את כל אותם המצבים בעצמנו, כמו חלקי מלכות, על מנת שנרגיש את עצמנו בסוף כנשמה אחת.

הרי קיים רק נברא אחד: אותה המלכות של עולם אין-סוף. וכל אחד מאיתנו חייב להתחבר עם כל היתר, להתגבר על חלום הבלהות הזה ועל הניתוק המדומה בינינו, על ההסתרה של המצב המושלם, האינסופי. ואז הוא יגלה שהוא נכלל בכל היתר גם ברגש וגם בשכל, באהבה ובהשפעה.

לכן, עלינו לעשות הכול על מנת לזרז את ההתעוררות שלנו מהחלום הזה. כתוב, שהבורא ישיב אותנו "מציון", כלומר מאותה היציאה מתוך המציאות, מאותו החלום, ואז נגלה ש"היינו כחולמים", ונתחבר כולנו לנשמה אחת.

אני מקווה שהכנס שמצפה לנו בעוד שבוע, יעזור לנו לבצע קפיצה גדולה קדימה, על מנת שנוכל להתעורר ולהרגיש את עצמנו כנשמה אחת.

מתוך שיעור על ההכנה לכנס בניו-ג'רזי, 24.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מאהבה לשנאה ובחזרה אל האהבה
מי מחליט: הרצון או האור?
לחזור למלכות דאין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest