דף הבית / המשבר ופתרונו / מי ייאלץ לשלם את החשבון?

מי ייאלץ לשלם את החשבון?

שאלה: מדעני אוניברסיטת שיקגו סבורים שהדורות הבאים ייאלצו לשלם על נזקי וירוס הקורונה. מלבד החובות אנחנו משאירים להם שתי בעיות עצומות: לכלכל אותנו כשלפנסיות שלנו לא יהיה כיסוי, ולפתור את הבעיות שמתעוררות עקב שינוי האקלים שלא פתרנו והעברנו להם.

בנוסף לכך הגבלנו את ההשקעות על הבריאות והחינוך עבורם. בקיצור לדור הבא יהיה רע. למעשה גנבנו מילדינו ומנכדינו. עם זאת, אני הרי חושב על הילדים ועל הנכדים שלי. מדוע דווקא נושאים אלה לפתע מנותקים מהאדם? הם יחיו בעולם הרוס, מזוהם אקולוגית, עם מחסנים של נשק גרעיני וכן הלאה. מדוע אין לנו אפילו מחשבה על העתיד שהותרנו להם?

תשובתי: אף אחד לא חושב שזה מה שהוא משאיר לצאצאיו. בשביל מה לי לחשוב על כך? זה בדיוק מה שטבעי לאדם!

שאלה: טבעי לאדם לא לחשוב על הדורות הבאים?

תשובתי: כן. "הומו ספיאנס" – "אדם חושב", זה מי שהוא באמת.

שאלה: זה מה שנקרא "שכל", לחשוב רק על עצמך?

תשובתי: כמובן. האדם לוקח לעצמו כמה שהוא יכול בחייו. זהו, לא יותר מזה! "אחרינו המבול". אנחנו לא יכולים לעשות דבר עם הטבע שלנו, הוא למעלה מאיתנו. אין בנו רצון טבעי לעשות משהו לטובת הצאצאים שלנו. אנחנו יודעים שאנחנו מביאים אותם לעולם עם פצצות אטום, לבעיות אקלים וכן הלאה

שאלה: כיצד להתחיל דיאלוג עם הטבע שייתן לאדם גם הרגשה של אשמה וגם לקיחת אחריות לגבי מה שעלינו לעשות עבור הדורות הבאים?

תשובתי: זה יכול לקרות רק דרך הכרת הרע של הטבע שלנו ומחשבה באיזה אופן נוכל לצאת ממנו, אם יש בכל זאת מוצא כלשהו. אולם האנושות לא סובלת מספיק כדי לחפש את המוצא.

שאלה: איזה מוצא מהטבע שלנו יש כאן?

תשובתי: אך ורק הפצת חכמת הקבלה שמדברת על תיקון טבע האדם, לאחר שהיא מגלה את כל השפלות, את הגודל והרוע של הטבע הזה! היא מגלה את הריקנות שבאדם כדי שהוא יכיר בכך שעליו למלא אותו.

שאלה: ריקנות ממה?

תשובתי: מחוסר מוצא.

שאלה: האם אין עתיד, הטבע שלי לא נותן לי שום עתיד?

תשובתי: הטבע לא ייתן דבר. האדם הוא היצור הנורא ביותר.

שאלה: אז בשביל מה הבורא ברא אותנו בצורה כזו?

תשובתי: כדי שנכיר את הרע, נתקן אותו, נבקש מהבורא תיקון ואז נהיה שותפים לבניה רוחנית חדשה.

שאלה: כלומר, אם הבורא היה פשוט עושה זאת ללא בקשתנו, היינו מקבלים הכול "בחינם" ולא היינו מעריכים את זה, ואילו כאן עלינו להעריך זאת?

תשובתי: עלינו להשיג, ואז נרגיש שקיבלנו הזדמנות לעבוד עם ההרגשה החדשה ועם הכוחות החדשים האלו. אנשים צריכים לדעת את זה. אנשים צריכים להבין שלפניהם משימה רצינית מאוד לתיקון טבע האדם. אנחנו יכולים לעשות זאת.

 

מתוך תוכנית הטלויזיה חדשות עם מיכאל לייטמן, 07.09.20

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest