דף הבית / כלכלה / כסף / מימדים גדולים – עוצמה גדולה

מימדים גדולים – עוצמה גדולה

שאלה: מה יחייב את האנשים לגשת ללימוד חוקי העולם האינטגרלי?

תשובתי: הסביבה צריכה לקדם אותם. השפעתה של הסביבה צריכה להיות דווקא בכיוון הזה. היום, בגלל מחירי הקוטג' או הדיור אפשר להוציא את האנשים לרחובות. אך כאשר המחאה תיכשל, תהיה לך הזדמנות להסביר להם מה הבעיה.

והם לא יוכלו להשיג שום דבר. הרי כדי לבצע את דרישותיהם, צריך להפוך את כל המדינה. זה בכלל לא פשוט להתחיל לבנות דירות זולות. צריך לשבור כאן מערכות שלמות, לחוקק חוקים ולהפוך הכול מהראש לרגליים.

המצב הנוכחי מנוגד לצדק, אך קשה מאוד לשנותו. הרי כל אדם הוא אגואיסט, כל אחד מושך לכיוון שלו, ובסיכומו של דבר הכול נשאר כפי שהיה. אף חבר כנסת אינו מעוניין בכלום חוץ מהקריירה שלו. ולכן בלתי אפשרי לקבל מהם משהו ריאלי. הם רק יזרקו איזושהי נדבה, שהרושם שלה יימחק על ידי גורמים אחרים. לא ייתכן אחרת, כזה הוא העולם שלנו. למעשה, הם אינם גרועים יותר מהאזרחים הרגילים.

ולכן תפקידנו הוא לחנך את העם. השינוי בכללות האוכלוסייה יביא לשינויים נכון בכל שאר הרמות. ולא צריך לחשוב שזה ייקח המון זמן. אם התהליך מתפתח במימדים גדולים, הוא מקבל עוצמה אחרת לגמרי. פועל כאן כבר חוק אחר, חוק המערכת הסגורה. והנחיצות כאן היא אחרת: הנחיצות לחיות חיים נורמליים. הבעיה היא שהמדינה אינה דואגת לזה. כך היא בנויה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום", 28.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
כשהאינטגרליות חודרת לעצמות
גלובליזציה: בעיגול הכללי
דע את העולם שבו אתה חי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest