דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כשהאינטגרליות חודרת לעצמות

כשהאינטגרליות חודרת לעצמות

שאלה: איך אפשר להסביר להמונים שהעולם הוא אינטגרלי, בצורה שתשכנע אותם לחלוטין?

תשובתי: כדי להרגיש את זה, העולם יצטרך לחוות הרבה צרות. לא קשה להסכים סתם כך עם העובדה שכולם קשורים זה לזה. "באמת, שמעתי וקראתי על משהו כזה. ביפן יש רעידת אדמה, אצלנו יש בעיה בחלקי חילוף. בלוב מלחמה, דנמרק סוגרת גבולות. אני מסכים, העולם אינטגרלי".

אבל את האינטגרליות הזאת צריך להרגיש עד לשד העצמות, כך שבאף מחשבה, באף רצון, לא תסתכל על עצמך בנפרד מכולם, מכל האנושות. לא מספיק רק להבין את זה בשכל. זה צריך "לשבת" אצלי בפנים, להציק לי כל הזמן.

אני חייב להרגיש את זה פיזית, "בבטן". אפילו אם אני "מת מרעב", אני לא יכול להכניס לפה חתיכה אחת, אם אני לא בטוח שלכולם יש את אותה החתיכה. זה נקרא עולם אינטגרלי: אם אני אוכל את מה שאין לאחרים, זה כמו שאני בולע רעל.

קשה לנו לתאר משהו כזה. אנחנו רק שמענו שקיימים קשרים כאלה פה ושם. מכאן הדרך עדיין ארוכה עד שהאוכל שלי יהפוך לרעל עבורי אם אני לוקח יותר מכולם, או שלחילופין, הוא יהפוך לברכה, אם הוא יהיה מסופק לכולם. תאר לעצמך אלו ייסורים אנחנו צריכים לעבור בדרך הזאת.

שאלה: אבל אנחנו הרי רוצים למנוע את הייסורים. כלומר, צריך להציג בפני האדם הוכחות רגשיות לכך שכדאי לו להבין את האינטגרליות הזאת ושאחרת יכאב לו. אנחנו צריכים לגעת ברגשות שלו כדי להביא לו את המסר הזה.

תשובתי: נכון. אבל מצד שני, אפילו באמצעות השפעת הסביבה אי אפשר להעביר לאדם ידע כל כך עמוק, אם לא על ידי האור. אתה צריך לזרז את ההתקדמות, אחרת "מכבש ההתפתחות" שמגיע מאחור, יעשה את זה במקומך.

ולכן דרוש כאן חינוך. אנחנו לא מדברים סתם על ידיעות שמופיעות בפרסומת. האדם חייב "לצלול" לתוך העובדות האלה, כדי שהן יקיפו אותו, "יפסלו" אותו, "יפרמטו" אותו. זה לא יעזור אם נגיש את זה בצורה אובייקטיבית ומופשטת. זה צריך להגיע עד לעצמות. ולזה אתה לא מסוגל.

כשהאדם קורא על שכן שנשרף לו הבית, הוא מצקצק בלשונו: "מסכן, אולי עכשיו הממשלה תעזור לו?" ויותר מזה הוא לא יזוז. את מחסום האגו שלנו ניתן לפרוץ רק על ידי השפעת המאור. בלעדיו, שום הוכחות לא יעזרו. אפילו ייסורים גדולים לא ישנו את בני האדם. מתוך ייסורים, כמעט ולא ניתן להתקדם בכלל. הם יכולים רק להביא אותנו לחיסרון, אך לא לתיקון. רק האור מבצע את התיקון עצמו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום", 28.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
עם עובדות אי אפשר להתווכח
מימדים גדולים – עוצמה גדולה
לכודים ברשת חוק הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest