מהפכה בחינוך

כאשר מלמדים את המורים את השיטה האינטגרלית, חייבים להקנות להם את אותן המסגרות שבתוכן הם ימקמו את המקצוע שלהם כדי ללמדו בסגנון אינטגרלי.

נניח, שהנושא של השיעור הבא שלהם הוא "חוק ניוטון". אני מציע להם להתיישב במעגל ועל ידי זה שהם מתחברים יחד, להציג את הנושא מנקודת מבט אינטגרלית.

תחילה אני קורא את הטקסט בחלקים וכל אחד מהם בודק אותו קצת מהזווית שלו, ואחר כך אני שואל שאלה והם "לועסים" אותה ביניהם בכך שמשתדלים לענות עליה. כאשר הם יגיעו לדעה אחת, התשובה המשותפת שלהם תיחשב למבחן משותף שבוצע בצורה נכונה, מה שנקרא, "הידידות ניצחה".

העיקר זה לקבל תשובה אינטגרלית. יחד עם זה, אין כאלה שמפגרים מאחור או כאלה שרצים מלפנים. כל אחד צריך להשלים את האחר. כך אנחנו מלמדים את המורים לעבוד עם הילדים.

עד שהילדים, בכך שמשתתפים כולם ללא יוצא מהכלל בדיון, לא יסבירו זה לזה את "חוק ניוטון", הם לא יבינו ולא יידעו אותו. אבל ברגע שזה יקרה, אז כל הכיתה מוכנה. כי כאשר הילדים שומעים זה לזה, "לועסים" פנימית את החומר, מעבירים אותו דרכם, הם תופסים הכול בצורה אחרת וזה מניב תוצאה מדהימה! הם לומדים זה מזה. המורה כאן בכלל לא שייך לעניין, הוא נח.

הוא יכול לפקח על התהליך, אך לא יותר מזה. בין אם התלמידים מדברים נכון ובין אם לאו, התבלבלו איפה שהוא, לא הבינו את הטקסט, הוא צריך להסביר להם את זה במילה אחת וזה הכול.

הוא מלמד אותם לעבוד עם הספר, מלמד אותם לדון, מלמד להבין את החומר. מילוי, זה החומר שנותנים להם (אותו החוק של ניוטון, למשל), ואילו צורת ההגשה היא שלנו, היא אינטגרלית. כאן תהיה מהפכה שלמה בחינוך.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 24.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תחליף ללימוד המיושן
יתרון גדול עבור החברה שלנו
הפיתרון: לבנות מחדש את בתי הספר

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/gd3OQ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest