דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ישנם דברים שלא עוברים דרך הכבלים

ישנם דברים שלא עוברים דרך הכבלים

שאלה: נשאר מעט מאוד זמן עד הכנס במוסקבה, של מסיימי האקדמיה לקבלה של מוסקבה. איך אפשר לעזור לחברים שלנו שלומדים בצורה וירטואלית, שיכירו ביתרון הגדול שיש במגע ריאלי שבכנס?

תשובתי: אם אדם חי רחוק ולא נפגש מדי פעם פיזית עם החברים בדרך, אין לו שום סיכוי לגלות את העולם העליון. כי העולם העליון מתגלה בקשר בינינו.

וקשר וירטואלי בלבד הוא לחלוטין לא מספיק. הקשר הזה אפילו לא מספיק לאנשים ברמת העולם הזה. למעשה, ישנם היום אמצעי תקשורת טובים, ובכל זאת, מדענים נוסעים לכנסים מדעיים לפחות מספר פעמים בשנה. מדוע לא מספיקות להם שיחות בסקייפ? למה כל כך חשוב להיפגש ולשוחח אישית לפחות פעם בכמה חודשים?

העיקר בכנסים מסוג זה, זה דווקא השיחות ביניהם, התקשורת החיה. לא ההרצאות מהבמה הן אלה שקובעות, אלא דווקא המגעים האישיים שתופסים את הרוח של האירוע. העניין הוא לא במידע, אלא ברוח, באווירה. ודווקא בשביל זה הם מתאספים בכנסים. חצי מילה פה, כמה ביטויים שם, שיחות בארבע עיניים, אפילו שיחות קצרות, כל זה הוא בעל ערך רב.

כמו כן אצלנו, אם אנחנו לא נתקשר בינינו בכך שכולם יגיעו פיזית, אז חבל לבזבז זמן על הלימוד מאחורי המסך. שום דבר לא ייצא לנו מזה. חייב להיות מגע אישי, כי דווקא דרכו עובר כל הדחף הרוחני.

לכן ב – 13 לדצמבר כולנו נפגשים במוסקבה. כל החברים שלנו מכל העולם מתקשרים לכנס וחלקם יגיעו אליו. וזה מאוד משמח אותי, אנחנו כולנו מתקשרים באופן הדוק יותר, מידבקים זה בזה. נקווה שבקשר ההדדי הזה יתגלה הבורא.

מתוך שיעור על המאמר "תורת הקבלה ומהותה" של בעל הסולם, 06.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כנס בכוכב אחר
מגע שלא תחליף אותו בשום דבר
כוח הכנסים – לא ניתן להשוות את זה עם שום דבר אחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest