אבֵדה של הבוקר

שאלה: בשיעורים אנחנו מרגישים עוצמה, משתוקקים לחיבור, לפנימיות, אבל אחר כך הכול נעלם לאן שהוא. לקראת השעה 11 בבוקר כבר לא נשאר כלום. איפה מרכז הקבוצה? מה לעשות? איך לשמור על הדחף?

תשובתי: קודם כל, מה שאני נותן בשיעור זה לא נעלם, אלא זה נשאר בכל אחד ואחד. אין הֶעדר ברוחני. אפילו שאדם לא שומע, לא מבין ולא תופס את המילים, אפילו שחי במדינה אחרת, אפילו שלא יודע ולא מבין את השׂפה, שום דבר לא נעלם. והרושם מהשיעור שעובר ונעלם, נחלש, זה כדי שהאדם יחדש את הדברים האלה מצידו עד כמה שאפשר. ובכל מקרה, כך הכול נשאר כל עוד אני מסוגל לתת שיעורים.

בזמן השיעורים אתם נמצאים תחת ההשפעה שלי. אדם שרוצה את זה, אז עם השנים נותנים לו בחירה חופשית, והמאמצים שלו נעשים יותר איכותיים. אבל כך או אחרת, ההשפעה הזאת זה מן אינפוזיה, עירוי, שכל אחד מקבל. ואתם צריכים להשתדל להפיק מזה משהו.

כי אם אתה דומה לגופה מתה, אז אין כל טעם להכניס לתוכה אינפוזיה. לא, אתם צריכים כל יום להראות שגדלתם בעזרת ה"זריקה" היומית, התקדמתם בכיוון הנכון למרכז הקבוצה, לחיבור ביניכם, לדרישה לגלות את הבורא, כלומר את כוח ההשפעה ההדדי ביניכם.

כן, ההתפעלות שחווית בשיעור נעלמת. אבל מה, אתה בא כל יום לשיעור רק כדי להתפעל ולא לעבוד?

אסור להתרגל לזה. אסור להפוך את השיעור לטקס סטנדרטי. להיפך, כל יום צריך לדרוש את הסיכום: מה אני עשיתי, מה השגתי?

ומה שנוגע לנוכחותי בשיעור הבוקר, זה לא אני עשיתי. יכול להיות שאני נותן יגיעה מיוחדת יחד עם המורה והחברים, זה יכול להיות, וזה כבר עניין אחר. אבל אם אני שמעתי את השיעור בצורה פאסיבית והתפעלתי כדי להישאר בשעה 11 ללא שום דבר, יוצא שבזבזתי לחינם חמש שעות לאחר השיעור מבלי שעשיתי כלום עם ההתפעלות שלי. זה לא טוב.

אני צריך לסכם עם מספר חברים: "חברה, בואו נפסיק עם ההרגל המזיק הזה, בואו באמת נתחיל לעשות את מה שכותבים לנו המקובלים. הם הרי לא רוצים לעשות שום דבר לרעתנו, הם הרי האבות שלנו. אנחנו לא מסוגלים, אנחנו לא רוצים, אנחנו נגד זה, הכול נכון, אבל הרי כתוב, שאם אנחנו נסדר ונבנה בינינו איזו מערכת של יחסים הדדיים אחרת, שנקראת "קבוצה", אז בה אנחנו נוכל לתת יגיעה. לפחות נוכל לעשות בעצמנו איזה צעד קטן קדימה".

לכן תסכם את זה עם החברים, זה פשוט חובה.

מתוך שיעור על המאמר "תורת הקבלה ומהותה" של בעל הסולם, 06.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
המצבר של האור העליון
כל העבודה היא בבירורים
תרופה ליום שלם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest