דף הבית / חינוך, ילדים / יתרון גדול עבור החברה שלנו

יתרון גדול עבור החברה שלנו

laitman_2010-03-07_detsky-urok_9318.jpg

מתוך הרצאה באוניברסיטת שאוליי:

לפי עקרונות החינוך האינטגרלי, בראש ובראשונה, יש לערוך דיון עם הילדים בעקבות כל מעשה שהם עושים. הדיון נערך במעגלים, כאשר בכל מעגל קובעים תפקידים שונים למשתתפים, כגון: שופט, עורכי דין, עדים ועוד. אחר כך דנים ומבררים, האם המשתתפים במעשה הנדון נהגו כשורה או לא.

חשוב שהילדים יחליפו תפקידים וישחקו דמויות שונות על מנת להבין כי היום אני בתפקיד כזה ומחר אני יכול להיות בתפקיד אחר, כלומר, באופן כזה, אנחנו מרגילים אותם להסתכל אחרת על החיים. הדיונים האלה תורמים מאוד לילדים, ובאמצעותם הם מרגישים את האחריות שלהם, מבררים ומנתחים את המעשים שלהם ודנים עליהם עם האחרים.

עיקרון נוסף בחינוך זה הוא היציאה לסיורים. אנו עורכים סיורים עם הילדים, לבנקים, למוסדות ולכל מיני מפעלים, שמסבירים להם על הייצור ועל התוצרת, מספרים על שיתופי פעולה, עם מי ומדוע עובד המוסד הנתון או המפעל. בסיום הסיור, כל ילד כותב דו"ח על מה שחווה. כל זה מסייע לילדים להבין כיצד בנוי העולם, בשביל מה יש צורך במפעלים כאלה, כיצד הם משתפים פעולה ביניהם, כיצד בנויה החברה וכולי. הילדים משיגים את זה באופן מעשי, ולכן לא מן הסתם החלק הזה של הלימוד נקרא "הכרת החיים".

בנוסף, גם ההורים, ביחד עם הילדים, עוברים את הקורסים בלימוד וחינוך. אנו מלמדים אותם את הפסיכולוגיה של חינוך הילדים, מספרים על היחסים ההדדיים במשפחה, על הגורמים שמשפיעים על התפתחות הילד וכולי. כאן נכללים גם נושאים כגון, כלכלת המשפחה, ניהול נכון של משק הבית ועוד. הקורסים הללו כוללים את כל מה שנוגע למשפחה ולהתפתחות הילדים.

אנו סבורים, שאם הילד יתחיל לתפוס בצורה הנכונה את העולם ולשתף פעולה עם האחרים בצורה מעגלית, כלומר, יקבל את כולם כשווים ביניהם, בכך שדנים על הכול ומבינים זה את זה (דווקא על כך אנחנו שמים דגש), אז לפחות הדור הבא יהיה טוב יותר מהנוכחי. וזה כבר יהיה יתרון גדול עבור החברה שלנו.

מתוך הרצאה באוניברסיטת שאוליי, 22.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תחליף ללימוד המיושן
התועלת העצומה של הסיורים
הדוגמא הטובה ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest