דף הבית / חינוך, ילדים / מדריך – מזכיר

מדריך – מזכיר

שאלה: כיצד צריך להיות המדריך, המחנך של הנערים המתבגרים, שלומדים בו זמנית גם בבית הספר וגם באוניברסיטה?

תשובתי: המדריך מבצע עבודה חיצונית בלבד, לפי ההנחיות של ההורים ושל הארגון שלנו. הוא אחראי על כך שהנערים ילמדו, ידונו, יבצעו מטלות של האוניברסיטה בזמן, ידעו באופן ברור שהם עובדים בהתאם לתכנית האוניברסיטאית.

למדריך יש תפקיד של מזכיר נטו, וחוץ מזה, הוא עוזר לארגן לנערים סדנאות ודיונים משותפים שבהם הם בונים הדדיות, שעוזרת להם בקליטה נכונה של החומר. במקרה כזה, אם הם לומדים בצורה נכונה, בכך שלומדים את החומר יחד, הם עוברים בקלות את הבחינות.

שאלה: האם המדריך צריך להשתתף יחד איתם בדיונים בסדנאות?

תשובתי: אני סבור שלא. הוא צריך לעקוב אחריהם מהצד, ובמקרה הצורך, לתקן ולהעיר להם.

בעיקרון, הנערים כבר כל כך הסתגלו ללימוד האינטגרלי, שהם יודעים בעצמם היכן הם פועלים בצורה לא נכונה, היכן צריך לעצור ולגשת בצורה אחרת לשאלה מנקודת מבטה של האינטגרליות, של האחדות והחיבור, מפני שזו המטרה העיקרית של כל התהליך.

מתוך שיחה מס' 42 על החינוך האינטגרלי 04.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
החיים דורשים
ילדות שחולפת
האינטגרליות מיישרת את חילוקי הדעות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/vHqP5

One comment

  1. כל הכבוד לכם!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest