דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאדם חכם לאדם בעל מודעות

מאדם חכם לאדם בעל מודעות

Laitman_2011-02-12_8039_w.jpg

המערכת הכללית של הנשמות, "אדם הראשון", זאת מערכת שנבראה שלמה. אולם השלמות הטבעית שלה היא עדיין לא משהו עצמאי. צריך להוסיף למערכת הזאת "עצמאות", כדי שהיא תתקיים בפני עצמה, כדי שתרכוש הבנה והכרה כלפי הבורא. איך אפשר לעשות זאת?

הילד נראה בתחילה כמו "חיה" קטנה, חמודה ואהובה מאוד. אבל תתארו לעצמכם: שלידו גדלה חיה אחרת, כלבלב. לפעמים הם משחקים ביחד, אבל עם הזמן הילד מתחיל לרכוש איזו עצמאות, אישיות. בעבודתי בטיפולים, יצא לי לראות משפחות, שבהן אחד הילדים עם פיגור. וקורה כך, שהאח הקטן שלו כבר הופך להיות אדם קטן ואילו הגדול נשאר בדרגת "חי"…

לכן, אנחנו רואים, איך מגיל 7-8 הילד כאילו רוכש דמות אנושית, עצמאות. הוא לא סתם גדל במימדים ובמשקל, כמו בהמה, אלא פתאום מתעוררת בו איזו תכונה חדשה והוא הופך להיות אדם, הוא רוכש משהו משלו בנוסף לדחפים הטבעיים.

מה כאן העניין? מה פועל בתוכו? המדענים אינם יודעים זאת, כי הם הרי חוקרים את הטבע, ואילו האדם נמצא מעל לטבע, ולא מסתפק בהתפתחות האבולוציונית הישרה.

נחזור למערכת "אדם הראשון": ברגע יצירתה היא הייתה מורכבת משלוש דרגות: "דומם", "צומח" ו"חי". איך אפשר להוסיף לה את דרגת ה"מדבר"? זאת באמת בעיה. הבעיה נפתרת רק דרך השבירה, כאשר "אדם הראשון" מוכנס למצב מקולקל לחלוטין. מערכת ההשפעה, שפעלה על חיבור של השפעה, הופכת להפוכה, לחיבור אגואיסטי, והופכת למערכת של קבלה, ושוב, במדרגות ההתפתחות ה"מכאניות" שנקבעות על ידי הטבע.

באופן כזה, לאחר חטא עץ הדעת, "אדם הראשון" הפך להיות מקולקל על ידי הכוונה על מנת לקבל. והמערכת שמקיפה אותו מכוונת כולה להשפעה.

מרגע זה האדם מתחיל להתפתח בדרגות האגו של ה"דומם", ה"צומח" וה"חי" בהופכיות לאור שהוא כולו בעל מנת להשפיע. לבסוף התהליך הזה מגיע עד לדרגת ההתפתחות של ה"מדבר", שמוסיפה לדרגה הבהמית רק דבר אחד – מודעות. כי היתרון היחיד של האדם על הבהמה, זו היכולת להשתוקק לדבקות עם הבורא. והיא מהווה את המודעות האנושית שמתפתחת מההתנגשות של שתי מערכות מנוגדות.

נסמן בשרטוט את השלבים העיקריים: אור אין סוף, ד' בחינות דאור ישר, עולם אין סוף, עולמות א"ק ואבי"ע, שבירה, והעולם הזה. בכללות, עד עכשיו מדובר על בניית העולמות מלמעלה למטה. בסופו של דבר הם הפכו למעין "עטיפה", מערכת קשר בין האור ואותה הבריאה, שבהמשך צריכה להפוך לאדם.

אחר כך, בעולם ה"אצילות" נעשית פעולה מיוחדת, בריאת "פרצוף אדם הראשון". בהמשך הוא נשבר ובצורתו המקולקלת נוצרת האנושות. ועכשיו אנחנו צריכים לתקן אותו על ידי האור, שמגיע אלינו דרך העולמות.

כל התהליך הזה מופעל על ידי האור שפועל בצורה קבועה. אם כן, מה משתנה? משתנות ה"רשימות" בנשמת "אדם הראשון", ואנחנו בקבוצה, בעזרת כל מיני האמצעים, כולל ההפצה, עובדים עם ה"רשימות" הללו, בכך שרוצים להתאימם לאור. זה נקרא: "השתוות הצורה".

באופן כללי, מערכת העולמות גם היא שייכת לשלושת דרגות ההתפתחות הראשונות. הן הטבע בצורתו הנקייה, שהורדה לנו מלמעלה, מהאור.

אז מה התחתון מוסיף אליה כדי שייוולד משהו חדש שנקרא "אדם"? כי הגוף שלנו שייך לדרגה הבהמית. אז על איזו תוספת מדובר?

בעל הסולם מסביר, שמדובר על אותו החלק בנו, שדומה לבורא. מי שהחלק הזה נמצא בו, הוא נקרא "אדם", ומי שאין בו את החלק הזה, הוא נשאר בדרגה "בהמית".

מתוך שיעור על "מבוא לספר הזוהר", 20.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
החלק החסר שלך בפאזל של הנשמה
לבנות את הלגו של רסיסי הנשמה
להרגיש את לב החבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest