דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אהבת חברים – אישור כניסה לעולם אין סוף

אהבת חברים – אישור כניסה לעולם אין סוף

laitman_2010-03-17_zoar_0361_us.jpg

הרב"ש, מאמר "הצורך לאהבת חברים": "הצורך לאהבת חברים בזה יש הרבה סגולות. א. סגולה לצאת מאהבה עצמית, ולאהוב את הזולת…היות שע"י זה יכול להגיע לאהבת ה'.
אולם יש לדעת, כי ענין לאהוב הזולת ולעבוד לטובת הזולת, זה אינו מטרת הבריאה, כפי שהחילוניים מבינים אותה…וזה מה שאנו אומרים, שצריכים לעבוד לטובת הזולת, זהו רק תיקון הבריאה, ולא מטרת הבריאה."

אדם שמתחיל ללמוד את חכמת הקבלה, רוצה ללמוד חכמה, לדעת מה מתרחש בעולם העליון. הוא חולם לראות, לגלות, להרגיש את הכוח העליון וההנהגה העליונה, להשיג את העבר, ההווה והעתיד שלו, את המערכת שמנהלת את כל העולם שלנו, כולל אותנו עצמנו.

הוא תופס הכול דרך האגו שלו, הרצון לקבל, ולכן הוא שומע רק בצורה בררנית: רק את מה שיכול להביא לו תועלת או נזק באופן אישי. ואילו מושגים כגון: "אהבת חברים" ו"הצורך באהבת הזולת" עוברים לו ליד האוזן.

עובר הרבה זמן עד שהאדם על ידי הלימוד, עבודת ההפצה, בכך שנכלל בקבוצה, מתחיל סוף סוף להבין, שאהבת חברים זה לא אומר להפוך להיות ילדים טובים כמו בגן ילדים, אלא זהו עיקרון רוחני, ברמה שונה לגמרי.

העיקרון הזה נובע מ"שבירת הכלים", כלומר מנשמה אחת שנשברה לחלקים, ובזה הניחה יסוד לכל העולם שלנו. ולכן אנחנו חייבים לאחֵד את כל הרסיסים האלה של הנשמה. במידת החיבור שלהם, אנחנו מתחילים להרגיש את העולם העליון.

רק לאחר שנים רבות האדם מוכן לשמוע על "אהבת חברים". לכן מאמרי הרב"ש על הקבוצה לא יהיו מובנים למתחילים. אבל התלמידים המתקדמים יתפסו אותו כאמצעי אמיתי, הכרחי ורצוי, כי הם כבר מבינים את חשיבותו ותועלתו להשגת החיבור, שעל ידו אנחנו משיגים את כל עולם אין סוף.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 20.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אהבת חברים – העושר המשותף שלנו
על חשיבות אהבת החברים
האהבה שהאגואיסטים לא מכירים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest