לשמוע ולהישמע

שאלה: ליכולת ההקשבה יש שלוש פונקציות: תשומת לב, הבנה וקליטה. תשומת לב מתייחסת לרמזים לא מילוליים. האות הלא מילולי העיקרי הוא קשר עין. עכשיו, בעידן של נגיף הקורונה, כאשר כולנו מאחורי המסכים רוב הזמן, קשה לנו מאוד להקשיב ולהישמע. איך מתמודדים עם הבעיה הזו בהוראת סטודנטים?

תשובתי: ראשית, יש לי קשר יומיומי קבוע במשך שלוש שעות עם התלמידים שלי. בנוסף, יש להם אפשרות לגשת לאתר האינטרנט של הארגון שלנו כל הזמן, לקרוא את החומרים הדרושים, לצפות, להקשיב, להשתתף באירועים משותפים וכו'.

שאלה: איך אתה מבין שהם מאזינים לך אם אתה לא יכול לראות את הפרצופים שלהם?

תשובתי: אני מחכה לשאלות שלהם. תלמידים מ- 150 מדינות העולם מחוברים לשיעורים הווירטואליים שלנו, השיעורים המתקיימים בתרגום סימולטני ל- 40 שפות. לכן, יש לנו שדה תקשורת עצום: אנחנו קוראים נושא בקטעים קטנים, כולם מקשיבים, ואם לאנשים יש שאלות הם מיד שואלים אותן.

שאלה: אז אתה לא צריך לראות את הפנים שלהם?

תשובתי: באופן עקרוני, לא. זה לא חובה. אני מרגיש את האדם בשאלה שלו.

שאלה: מה אתה עושה כשאתה רואה שהתלמיד מתנגד, לא מקבל את מה שאתה אומר?

תשובתי: זה תלוי מה זה אומר שאינו מקבל, אם הוא מתנגד לדברים עלי להסביר לו. אם הוא בכל זאת מתנגד, אני חייב לדחות את זה לזמן מה.

שאלה: האם אתה חושב שאין טעם להוכיח משהו?

תשובתי: לא, אתה יכול להוכיח זאת, זה טוב מאוד רק בגבולות סבירים, מכיוון שהקהל שלנו הוא אלפי אנשים ואני תמיד צריך להרגיש את מגבלת הזמן.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מיומנויות תקשורת", 14.08.2020

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/m9zJY

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest