דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשחק בסולמות ונחשים

לשחק בסולמות ונחשים

קו שמאל עוזר לנו לבנות את הקשר בינינו. ללא האגו לא היינו רוכשים שום צורה, לכן הוא אינו מושמד. אתה כביכול מניח עליו גיליון נחושת או זהב, ומתחיל להכות בפטיש עד שייצא תבליט.

נאמר שהדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות, בגלל זה קורים כל החטאים, מאחר והכוונות הן באמת טובות. אתה בטוח שאתה מסוגל לעבוד עם כל התכונות בעל מנת להשפיע, אבל מתרחש קֵצֵר והכול נשרף, אתה פתאום נופל לתוך חושך.

בתקופת ההכנה, בתהליך המעבר מ"לא לשמה" (למען עצמי) ל"לשמה" (כוונה להשפיע), מתרחשים איתנו עליות וירידות של מצבים, אבל מאחר והן קטנות, אז הן אינן מובילות לטעויות גדולות. התקופה הזאת דרושה כדי לאזן בצורה נכונה באדם את שתי התכונות, כדי שגם האור, החושך, הרצון ותכונת ההשפעה, יהיו עבורו שווי ערך, והוא יבין שאי אפשר ללא זה. תכונת החושך ותכונת האור הן שוות ערך בהשגת הבורא, אחת לא יכול להיות ללא השנייה.

האדם צריך לעלות בצורה נכונה מעל הרצון שלו, לפרוץ קדימה ולהשפיע עוד יותר. למשל, כולם אומרים עד כמה אתה נפלא וטוב, מפני שעשית משהו טוב למישהו, ואתה תחת השפעת המילים הללו, בפרץ של התלהבות, משפיע עוד יותר!… ואחר כך מתחיל להצטער. הצער הזה זורק אותך מכל המדרגות למטה, כמו במשחק הילדים סולמות וחבלים, כשאתה מתקדם קדימה ופתאום נזרק לאחור. אבל כדי לשמור עלינו מזה, ניתנת לנו תקופה שבמהלכה שני הכוחות צריכים בצורה נכונה להתאזן בנו.

תכונת הקבלה היא השכל העליון, מפני שרק הודות לאגו אנחנו מתחילים להבין ולתפוס את המצב האמיתי של הדברים. ואילו קו ימין זו השפעה, אהבה, אין כאן שום דין, שום הגבלות, ניגודים, שליטה ובקרה. קו שמאל כולל בתוכו הכול, אי אפשר בלעדיו לגלות את האור של הבורא. האגו הוא העוזר הגדול שלנו, רק כנגדנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 31.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest