דף הבית / חכמת הקבלה / בשביל מה הבורא ברא את היצר הרע?

בשביל מה הבורא ברא את היצר הרע?

שאלה: איך הבורא, שהוא לגמרי טוב ומיטיב, ברא את היצר הרע שבתוכו אין את התכונה שלו? לאיזו מטרה הוא ברא את היצר הרע? למה אנחנו לא נולדים בעולם מלא בטוב?

תשובתי: אם האדם היה נולד בעולם טוב לגמרי, אז הוא היה כמו מלאך שאין בו את היצר הרע. כלומר הוא היה קיים רק לפי כוח אחד. אבל מטרת הבריאה שלנו היא שהנברא יכול להגיע לדרגת הבורא, שהוא יחכים, יבין ויבוא לאותו המצב, לאותה העוצמה, לאותן התכונות, כמו לבורא, אחת לאחת.

כדי להגיע לזה, אנחנו צריכים להיות מורכבים מתכונות ההפוכות לבורא, ומתכונות הדומות לו, כלומר משני חלקים. חלק אחד זה היצר הרע, תכונות ההפוכות לבורא שאיתם אנחנו נולדים. ואת החלק השני, תכונות הדומות לו, אנחנו צריכים לצרף לעצמנו בכוחות עצמנו וכך לבנות את עצמנו, כך שכל פעם אנחנו כוללים בתוכנו יותר ויותר את שני החלקים האלה יחד וכך יותר ויותר דומים לבורא.

בתהליך הגדילה הזה יש 125 מדרגות, עד שאנחנו מגיעים למצב של השתוות הצורה עם הבורא. אבל לשם כך אנחנו צריכים להיות מורכבים דווקא משני חלקים מנוגדים. לכן הבורא ברא את היצר הרע, כלומר רצון אגואיסטי, רע, ולפי הדרישה שלנו הוא גם נותן לנו את הרצון הטוב. בעזרת שני הכוחות האלה אנחנו מגיעים לשלמות.

שאלה: אבל איך אני יכול לרכוש תכונות שאני לא יודע עליהן שום דבר?

תשובתי: לשם כך אתה צריך לבוא לקבוצה שמממשת את כל העבודה הזאת ולהתכלל בתוכה. כי לבד לא תוכל לעשות זאת. ואילו בקבוצה, כשמתחברים יחד, אנחנו מזמינים על עצמנו את המאור המחזיר למוטב, ואז מקבלים את הכוח החיובי, הכוח השני של הטבע, שמאזן את הכוח השלילי של כל אחד.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 17.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest