דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / איך לחייב את האנשים להכיר בעובדות?

איך לחייב את האנשים להכיר בעובדות?

לפני 300 שנה, בשחר עידן ההשכלה, פילוסופים אירופאיים האמינו בתמימות שהשכל האנושי יפיג בקרוב את "החושך של הדעות הקדומות", מאחר שכל הדעות וההשקפות הכוזבות, זה בסך הכול תוצאה של בורות, אי ידיעה של עובדות מדעיות.

מספיק "להשׂכיל" את האנשים באמיתות, כדי שהם יידחו את הדעות הקדומות ויתחילו להתנהג על פי הטיעונים של השכל. האופטימיות הזאת קרסה בתחילת המאה ה-20. נודע, שהתפתחות המדע אינו הופך את החברה האנושית ליותר רציונאלית, ובמקביל עם צמיחת הידע גדלה גם הכמות של המיתוסים הפרועים.

אנשים מודרניים מתעלמים מעובדות אם הן נוגדות את הדעות וההשקפות האישיות שלהם. והניסיונות לשנות דעות והשקפות כוזבות של בני אדם, מעוררים אפקט הפוך, חיזוק של הדעות הקדומות. רק אם הכרה בעובדה תוסיף לאדם גאווה עבור עצמו, גדילה של ההערכה האישית, אז הוא יכיר באמיתות העובדות וישנה את הדעה.

אני חושב שהאדם הוא רצון לקבל וליהנות. כשמשחקים עם הרצון הזה, משאירים לו את האפשרות למלא את עצמו בגאווה ובמקרה של הפסד, אנחנו יכולים לשנות את הדעות וההשקפות שלו. חייבים רק לכוון אותו למילוי של גאווה עבור עצמו, העלאת הערכה העצמית, והוא יעבור לפרמטר הזה וכבר לא ישנה לו כיצד משתנות העובדות האחרות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest