דף הבית / משבר עולמי / למה עדיין לא נמשכים לקבלה המונים?

למה עדיין לא נמשכים לקבלה המונים?

למה עדיין לא נמשכים לקבלה המונים? כי הקבלה מנוגדת לטבע האדם. לא מפני שהיא נוסדה בימי קדם וגם לא מפני שהיא מסתורית. קבלה מנוגדת לטבע האדם מפני שהוא – אגואיסט. אין דבר שנוא יותר על כל אחד מאיתנו מאשר שיטה זו, שמדברת על הנחיצות לאהוב אנשים זרים.

יחד עם זאת, טוענת הקבלה שכך או אחרת אין לנו, לאף אחד מאיתנו, שום אפשרות לחמוק משינוי זה, מפני שהטבע (הבורא) הופך את קיומנו בתוך האגואיזם לכואב יותר ויותר מרגע לרגע.

ויותר טוב לא יהיה. אפילו אם ייראה לנו שמצאנו תחבולה כלשהיא להסתתר מחוק ההתפתחות הזה חסר הרחמים, המביא את כולנו מאגואיזם לאלטרואיזם, מאהבה עצמית לאהבת הזולת – בכל זאת ייאלץ אותנו הטבע (על ידי ייסורים או על ידי השגת כוח תיקון חיובי) להגיע למצב מתוקן הדומה למצבו.

ממליץ לכולם לעיין היטב במאמר "השלום" של בעל הסולם, שבו הוא אומר:
"וכפי המכות שאנו מוכים בזמננו זה, עלינו גם לקחת בחשבון את החרב השלופה לעינינו להבא, ויש להסיק מהם מסקנה נכונה, אשר סוף סוף תנצחנו הטבע וכולנו יחד נהיה מוכרחים לעשות יד אחת לקיים מצוותיה בכל השיעור הנדרש מאתנו".

3 comments

  1. שלום,
    האם כאשר אומרים זאת לאדם לא שוללים ממנו את זכות הבחירה החופשית? האם ה"בחירה" ברוחניות לא הופך לשיקול קר (ורגיל) של רווח והפסד?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה זה אגואיזם בעברית?

  3. הגבה לתגובה

    אגואיזם זה בעברית אנוכיות.

    שְׁמַע, יִשְׂרָאֵל: יְהוָה אֱלֹהֵינוּ, יְהוָה אֶחָד. ה וְאָהַבְתָּ, אֵת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשְׁךָ, וּבְכָל-מְאֹדֶךָ. ו וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם–עַל-לְבָבֶךָ. ז וְשִׁנַּנְתָּם לְבָנֶיךָ, וְדִבַּרְתָּ בָּם, בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ. ח וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת, עַל-יָדֶךָ; וְהָיוּ לְטֹטָפֹת, בֵּין עֵינֶיךָ. ט וּכְתַבְתָּם עַל-מְזֻזוֹת בֵּיתֶךָ, וּבִשְׁעָרֶיךָ.

    אם משה לא היה אנוכי, הוא לא היה יכול להיות נביא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest