למה טוב לי?

שאלה: השנה לא הרגשתי ירידה לאחר הכנס. יכול להיות שמשהו לא בסדר איתי?

תשובתי: העליות והירידות נמדדות לא לפי הגודל, אלא לפי הרגשות.

בעל הסולם אמר, שאדם גס יכול לבצע שוד לעיני כולם, מתוך ביטחון מלא שזה נורמלי: "כולם גונבים". אדם בעל אופי עדין יותר ייקח בהתגנבות את מה ש"מגיע לו": "לא נורא". אדם עוד יותר רגיש, לא יכול לסבול החזקה של משהו שהוא לא ראוי לו.

אם כן, אתה בודק וקובע בעצמך את גודל הירידה שלך. זאת לא חייבת להיות בהכרח מכה, שלאחריה אתה בקושי מתאושש. מספיק פשוט לצאת מאותה ההתפעלות שהייתה לנו בכנס, להוריד מעט את הטוּרים, ואתה כבר רואה בזה ירידה.

כך זה מתרחש גם במדרגות הרוחניות: אתה מקבל מכה קלה, אבל היא מורגשת בך ככאב אמיתי: "מי נתן לי מכה? למה? בשביל מה?". הכמות הופכת לאיכות. אחרת לא היינו יכולים לסבול את זה. אנחנו תמיד מתקדמים בעזרת תוספות איכותיות.

אז תשתדל להעלות את סף הרגישות עד למצב הנוכחי, כדי להרגיש אותו כרע ביותר. ואז תתחיל לעלות: "למה אני מרגיש טוב? הכול אצלי בסדר, שום דבר לא כואב. אהה, זה סימן שאני בודק את עצמי לפי ההרגשות הבהמיות? האם אני מחובר עם החברים בדיוק כמו בכנס? לא, אבל זה לא אכפת לי. אז יוצא שנפלתי לאדישות, נפנפתי לכנס לשלום?".

תתחיל לבדוק את עצמך ואתה תראה שאתה נמצא במצב הרבה יותר גרוע מהירידות הקודמות: "בפעם הקודמת, היה לי נורא רע, הייתי מוכן להתפוצץ. ועכשיו, בזמן הירידה, הכול אצלי בסדר. אז הייתי חולה ורציתי להבריא, לעלות. אפילו אם קיללתי את כולם, אבל בכל זאת רציתי משהו. והיום אני מסופק, כאילו שיצאתי לפנסיה והסרתי מעצמי את כל ההתחייבויות. פגר חי".

וזוהי הירידה העמוקה ביותר. תתחיל לנער את עצמך, לעורר בתוכך כאלה כוחות, שיזמינו כאב, לפחות לא חלש יותר מהקודם. זה מאוד קשה, אתה תרגיש שאתה לא מסוגל להעלות את עצמך על ידי הכוחות שלך. כלומר, עליך לפנות לקבוצה, כדי שהחברים יתחילו לעבוד עליך ולגרום לך להתפעלות מחשיבות המטרה. כאשר אתה נוגע באיחוד ובאהבה שלהם, אתה מרגיש עד כמה אתה רע בעצמך.

בכללות, המצב שלנו לאחר הכנס באמת שונה ממה שהתרגלנו אליו. זאת לא אותה ההרגשה הרעה שרבים הרגישו בעבר. היום נדרשת מאיתנו בדיקה איכותית. האדם כביכול מרגיש טוב, והוא לא רואה סיבות להתקדמות. אבל אל תתבדו, תעבדו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום", 16.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בחזרה אל האיחוד
לקבל במתנה את האין-סוף
איש את רעהו יעזורו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest