דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / ללמוד מהטבע את הערבות

ללמוד מהטבע את הערבות

המערכת הסגורה הכללית שמתגלה היום בעולם, מחייבת אותנו להגיע לשיתוף פעולה ולהבנה הדדית מלאה.

החוקים האגואיסטיים של היום, שאותם אנחנו מנסים להנהיג בעולם, כבר אינם פועלים. לכן איננו יכולים למצוא מוצא מאף משבר: לא מהמשבר הכלכלי, לא מהמשבר האקולוגי, לא מהמשבר בחינוך, לא בתרבות, לא במשפחה, לא ביחסים בינינו ולא ביחסים עם העולם. בכלום. וזאת על אף שהמשבר נמשך כבר שנים רבות. ולכן המשבר הזה הוא כללי, גלובלי, מפני שהוא נוגע בכל היחסים ההדדיים בין בני האדם, בכל מה שהאדם עושה בעולם הזה. הוא מְסַכן את כל החברה האנושית. כך הטבע פועל עלינו בשיטות כוחניות, ואנחנו צריכים ללמוד ממנו ולהגיע להשתוות עימו, מפני שההשתוות וההידמות לטבע היא בדיוק אותו התנאי שבו אנחנו מרגישים בנוח.

אם אני נמצא ביחס הדדי נכון כלפי הסביבה הסובבת אותי, באיזון עם כל התנאים הפנימיים והחיצוניים (הטמפרטורה, לחץ האוויר וכן הלאה), בהומיאוסטזיס פנימי וחיצוני – אני מרגיש טוב.

והיום הטבע מציב בפנינו כאלה תנאים חיצוניים, שלפיהם, אם אהיה באיזון עם הסובב אותי, עם החברה, עם האקולוגיה, עם הטבע עצמו – יהיה לי טוב, ואם לא, יהיה לי רע.

נכון להיום, חוסר התיאום שלנו עם הטבע כבר הגיע לכזה מצב, שבו איננו יכולים לעשות שום דבר בדרכים הקודמות. אף אחת מהשיטות הקודמות אינה פועלת: לא השיטות הפוליטיות, לא הכלכליות ולא הכוחניות. אנחנו רואים את זה לאורך שנים רבות. ולכן אנחנו פשוט צריכים ללמוד מהטבע.

לכן אנחנו לא מציעים איזושהי תיאוריה משלנו. למעשה, הערבות ההדדית היא השיטה העתיקה ביותר, שאותה חכמת הקבלה גילתה לפני אלפי שנים. היא עדיין לא הציעה אותה לכלל האנושות, מפני שהיא חיכתה דווקא למצב הזה, שבו האנושות "תינעל" ותהפוך לגוף אחד, למערכת אחידה.

ולפי חוקי המערכת האחידה, אנחנו חייבים להגיע לשיתוף פעולה כללי. לא נוכל להימלט מזה. יש המון מדענים, פוליטיקאים וסוציולוגים שמדברים על זה. והמדענים האלה, שמבינים את טבע האדם, את טבע החברה, את הטבע החיצוני עצמו, צריכים בהדרגה להסביר לכולם שאין מוצא אחר.

ומהצד השני, כל הניסיונות שלנו בכל זאת לשנות משהו בעזרת הכלים הישנים, יביאו לייסורים גדולים, שישכנעו אותנו שהשיטות הישנות אינן פועלות.

ובסופו של דבר, תישאר רק שיטת הערבות ההדדית. אנחנו פשוט רוצים להגיע אליה במהירות, ללא מאמץ. לכן הקמנו את תנועת "הערבות", שהיא תנועה חינוכית, א-פוליטית, שמתבססת על המדע. היא אינה מנסה לשכנע אף אחד. היא רק נותנת לך ביד את הכלים שיאפשרו לך לראות בעצמך באיזה עולם אתה חי.

הרי עכשיו, לראשונה בתולדות האנושות, אנחנו צריכים להיכנס, מתוך הכרה, ליחסים הדדיים נכונים בינינו ועם העולם הסובב. מתוך הכרה! ולכן לא יעזרו כאן שום שיטות כוחניות, שכנועים או תעמולות. אנחנו חייבים לפקוח את העיניים ולגלות היכן אנחנו נמצאים.

ורק כאשר נשתכנע בכך בעצמנו, לאחר שנלמד ונגלה את זה, נוכל להבין כיצד לפעול בחברה. רק מתוך הבנתנו והכרתנו!
ידיעות קודמות בנושא:
כדי שלא ניכָּחד כמו הדינוזאורים
ערבות כתנאי לחיים
מי אנחנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest