דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קשר יציב, כמו ילד משותף

קשר יציב, כמו ילד משותף

בקשר בין שני דברים תמיד קיים המרכיב השלישי: מידת הקשר שלהם, המשותפת לשניהם. הקשר יכול להיווצר רק בתנאי שישנם שני דברים שונים, שנבדלים זה מזה בתכונתם ובמצבם.

אבל אם הם שונים, איך הם יכולים להיות בקשר? ומצד שני, אם הם לא שונים, אז על איזה קשר אפשר בכלל לדבר? עצם המילה "קשר" כבר מצביעה על כך שיש שני דברים שמנוגדים במידה מסוימת, שונים במידה מסוימת. והקשר הוא המרכיב השלישי, שכלול גם מהראשון וגם מהשני, ומתאם ביניהם.

המרכיב השלישי הזה נוצר כתוצאה מההתכללות של שני החלקים המנוגדים זה בתוך זה, כך שהשני נמצא בתוך הראשון והראשון נמצא בתוך השני. ואז נוצר ביניהם גם הגוף השלישי, שדומה גם לראשון וגם לשני.

אפשר לראות את זה מהמבנה של בינה, שבה יש ג"ר וז"ת, ובתוך הז"ת יש עוד כמה חלקים, שיוצרים את ה"צלם", שהוא הדמות של העליון כלפי התחתונים. זה לא פשוט, מפני שנוצרת מערכת שלמה כדי שהעליון יוכל לצאת אל התחתון ולבנות איתו מידת קשר מסוימת.

ובעליון עצמו צריך להיות מקום שיתאים לגידול התחתון. המקום הזה נקרא "רחם". המקום הזה מיועד במיוחד עבור התחתון, אך יחד עם זאת, הוא שייך לגופו של העליון.

כל המערכות ששייכות לקשר בין העליון והתחתון (על פי החוקים של צמצום ב', שעל פיהם אנו חיים), הן מורכבות מאוד. הן כוללות פרצופים מיוחדים, שנקראים "שערות" ו"לבושים", שבהם הפרצוף הפנימי מתלבש בחיצון, כדי להתקשר דרכו עם הפרצוף התחתון.

זוהי מערכת מורכבת מאוד, ולכן בעולם שלנו איננו מבינים כיצד לבנות קשרים נכונים בינינו. לא נדע איך להתקיים בתוך המערכת המשותפת, עד שלא נגלה את הרצון הפנימי של כל אחד ונוכל להתכלל זה בזה, וזוהי הערבות ההדדית.

אנחנו צריכים להתחבר ולהבין זה את זה עד כדי כך שאני ארגיש ואתייחס לרצונות של כל האחרים כאילו הם היו הרצונות שלי, וכולם יתייחסו באותה הצורה לרצונות שלי. רק אז נוכל להימצא בקשר.

אם אני קשור לכולם, וכולם קשורים אליי, אז אנחנו מתקשרים דרך אותם החלקים המשותפים בינינו. ובחלקים שבהם אין לנו שום דבר משותף, אנחנו לא יכולים להתקשר. שָם כל אחד נשאר בשלו. לכן, כל אחד נשאר עם התכונות שלו, עם הרצונות שלו, אפילו עם כל הצורות האגואיסטיות שלו, ופועל רק בחלק שבו הוא מסוגל להיות בקשר עם האחרים. אלה חוקי ההתקשרות.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 17.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
מתעוררים
ʺאבקת הקסמיםʺ שמחברת בין ההפכים
לשמחה דרושים מינימום שניים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest