דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללמוד לראות אור בהשפעה

ללמוד לראות אור בהשפעה

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

נבראנו מחומר שאינו מסוגל לקבל אור. לכן כל אפשרות הקיום שלנו היא רק בהתכללות בבינה, בבורא. הבינה עובדת עלינו ומעלה אותנו אליה. החלק התחתון שלה (האח"פ) יורד אלינו ומצטייר לנו כחושך שאיננו רוצים. היא מאירה לנו עם אור ההשפעה והחסדים שלה, אך אנחנו מרגישים זאת כחושך, הרי איננו רוצים להשפיע!

אך כאשר אנחנו עובדים בינינו, בעזרת האור המקיף, אנחנו מכינים עצמנו כדי לראות את ההשפעה הזאת כרצויה, אנחנו מתחילים לזהות בהדרגה שבתוכנו נמצא העליון, והוא באמת עליון, כלומר אנחנו מתחילים להעריך את תכונת ההשפעה כדבר הנעלה ביותר. אז אנחנו מוכנים להתחבר איתו ולבטל את עצמנו, אנחנו מוכנים לשכוח מהרצון האגואיסטי שלנו ולהידבק בעליון כמו טיפת זרע ברחם אימו! לכן העליון יכול להעלות אותנו למעלה, את הרצונות האלה שלנו, המוכנים להידבק אליו.

אך לאן למעלה? האם ברוחניות ישנו מקום אחר, למעלה או למטה? – לא, כאן ועכשיו, בתוכנו הוא מתחיל לפתח תכונות השפעה, יותר ויותר. משמע, שהוא מעלה אותנו כי כך אנחנו מעריכים את תכונת ההשפעה, כעליה. וכל צעד שנעשה על ידינו, מתרחש הודות לכך שאנחנו יותר ויותר חזק מתחברים בינינו ויוצרים מתוכנו מערכת שניתן להגיש אותה לעליון לשם תיקון.

כך אנחנו עולים למעלה אל הבינה, ואותו האור שהיה בה מתפשט כלפי מטה, לעולם הזה. כלומר הרצונות האלה שנדבקו לעליון, כבר יכולים לא רק לבטל את עצמם, אלא גם בעצמם לקחת וליישׂם בתוכם את תכונת ההשפעה הזאת, לספוג אותה פנימה ולהשתמש בה.

ברור שהרצון נשאר מקבל, אך הוא משנה את הכוונה שלו. וכך העולם שלנו, שנברא מחומר ליהנות, גם כן מתחיל לאט לאט לקבל הארה מלמעלה, הרי בו מופיע הרצון להשפיע.

מתוך שיעור על מאמר "פתיחה לפירוש הסולם", 26.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
מגלי הארץ החדשה
אור וחושך
הבורא מתגלה בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest