מגלי הארץ החדשה

laitman_2009-05-xx_ny_4848_70.jpg

שאלה: מה הכוונה שהעליון מעביר אליי את אור החסדים, תכונת ההשפעה?

תשובתי: זה אומר שבמקום אי נעימויות, ייסורים, חושך, רע, אני מתחיל להרגיש טוב, אור, שפע, אהבה, יחס טוב, חסדים.

למה הכול כל כך השתנה? – מאחר והתפיסה שלי, הרצונות שלי, מתחילים להשתנות! הרצונות שלי מקבלים תיקון, ואת אותו החושך אני פתאום מתחיל לתפוס כטוב, אני מבין שההשפעה זה טוב!

זה לא חושך אלא להפך, חיים חדשים שלא ידעתי קודם וחשבתי שהם מוות! ומסתבר שזו ארץ של חיים אמיתיים. כך זה מתרחש עם אדם המתחבר עם האחרים ורוצה להיכלל בהם, עושה כל מה שבכוחו ומגלה שאין בכוחו לעשות זאת.

אז הוא מבקש מהבורא, שיעבוד יחד איתו ויעזור לו להתבטל כלפי הסביבה. כך הבורא הופך להיות השותף שלו, ושלושתם יחד מתחברים: האדם, הבורא, והחברה. הרי האדם אינו מסוגל להיכלל בחברה ללא הבורא, הוא מזמין אותו להשתתף בזה יחד.

כאשר אני מכין את הרצונות שלי בצורה כזו, פתאום אני מרגיש שההשפעה זה לא חושך אלא חיים! האור משפיע עליי בכזאת צורה, שאני פתאום באופן תת-מודע מתחיל להימנע מהקבלה ומעריך את ההשפעה, בתוכי פתאום משתנה היחס אליהם. כאילו השינוי הפנימי הזה מתרחש בתוכי מעצמו, עדיין אינני מבין כיצד האור עושה את זה איתי.

תחילה אני מתחיל להעריך ולכבד את תכונת ההשפעה הזאת כאילו מרחוק, אך אחר כך אני כבר כל כך רוצה אותה ומשתוקק אליה, פשוט צמא אליה, שהאור מבצע את הדרישה שלי ומתקן אותי…

מתוך שיעור על מאמר "פתיחה לפירוש הסולם", 26.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
שהאור לא יעלם מתוכנו…
אור וחושך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest