דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד פועל מנגנון התיקון

כיצד פועל מנגנון התיקון

laitman_2008-12-18_shest_w.jpg

שאלה: כיצד עליי להעביר את הנקודה שבלב שלי דרך הקבוצה הפועלת כמגבר רוחני?

תשובתי: ישנם אמצעים חיצוניים שאנחנו יכולים להשתמש בהם: ספרים, קבוצה, מורה, מערכת הלימוד שלנו והקשרים בכל העולם. את האמצעים האלו קבעו עבורנו המקובלים. אם אנחנו משתמשים בהם, בכך שבונים לעצמנו מסגרות חיצוניות, ומכניסים את הרצון שלנו לרוחניות לתוך המערכת הזאת, אז הרצון מתחיל לגדול.

מלכתחילה קיימת אצלי רק הנקודה שבלב ואותה אני מעביר לחברים, ומהחברים אני מקבל את כל הנקודות שלהם! זוהי מערכת הקשר שבינינו, מערכת הנשמות שכבר קיימת. הכול כבר מוכן מראש עוד מזמן ירידת העולמות ממעלה למטה, עבור העלייה שלנו מהעולם שלנו ועד לעולם אין סוף עצמו.

עליי רק להתחבר ולהיכלל בתוך המערכת הזאת: להכניע ולהשפיל את עצמי, לראות את כל השאר כמתוקנים ולרצות דרכם לקבל את אור התיקון. אז אני אקבל מכל האחרים את רצונות ההשפעה שלהם, אשר יגדילו את הרצון שלי.

למרות שמלכתחילה, הייתה לי סך הכול נקודה קטנה שבלב, וגם לא היה ידוע לי לשם מה היא הייתה מכוונת. אך אני השקעתי בקבוצה, רציתי להיכנס לשם, כלומר ביצעתי פעולות של השפעה. ובתשובה קיבלתי מהאחרים כוח אמיתי, רצון אמיתי להשפיע!

פתאום אני רואה, שבאמת זה מה שאני רוצה וזה מה שאני מעריך. ואז מגיעה אליי היראה: "האם אוכל להשיג השפעה לבורא או שכך סתם אני אסיים את חיי?". בינתיים אלה רק מחשבות אגואיסטיות, אך הן כבר סובבות סביב הנושא, כיצד להשיג השפעה! זה נקרא "לא לשמה":  א) להשתוקק להשפיע, ב) לחשוב על רֵווַח וטובת ההנאה לעצמי.

 heb-2010-05-27_rav_kitvey-rb-1984-06-ahavat-haverim_lesson_bb.jpg

יוצא, שדרך הקבוצה אני מקבל כבר כיוון יותר פנימי, אל הבורא. כאשר אני משתוקק לבורא, אני מתקרב לאמונה, אני מתחיל למשוך על עצמי אור מקיף אחר. זה לא שהאור השתנה, אלא זה אני שהפכתי להיות אחר ולכן האור פועל עליי באופן אחר. עכשיו הוא יכול לתת לי את תכונת ההשפעה.

כאשר אני כבר רוכש את תכונת ההשפעה, אני מתחיל לעלות מעל לאגואיזם שלי… ואת זה רציתי להשׂיג מהתחלה, אך האור סידר זאת כך שעכשיו זה לא דרך מאמצים ובכוח, אלא לפי הרצון העצמי שלי.

פתאום אני מרגיש כיצד תכונת האמונה ממלאה אותי, כלומר תכונת ההשפעה, הרי האמונה זו תכונת ההשפעה, הבינה. היא נותנת לי חופש מהאגו שלי! זה לא שהיא משחררת אותי לגמרי מהאגואיזם, אך היא נותנת לי כוח להתעלות מעליו, וזה כבר מעל למחסום.

מתוך שיעור על מאמר "אהבת חברים", 27.05.2010

רשומות קודמות בנושא:

נגד רוחני
נוסחה פשוטה לחיים רוחניים
חיקוי של רוחניות

One comment

  1. להשפיע על …לתת ל…זה לא כמו לשלוט ב…?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest