דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לכסות על ידִי את כל הבריאה

לכסות על ידִי את כל הבריאה

חוקי התורה הם מאוד מורכבים. אפשר לברר ולחקור אותם לפי ספר הזוהר או לפי כתבי האר"י, אבל הם כולם מדברים על מערכות מורכבות מאוד. מפני שכל אדם מהווה בפני עצמו מערכת ש"נמתחת" על פני כל הבריאה. כל אחד מאיתנו, כמו עור, מתוח על פני כל העולמות.

אבל הידע וההרגשות הללו חסרים לנו. אנחנו לא חיים בנפח הזה, כדי שנוכל לדון עליו מתוך הבנה, איזו הפרעה אנחנו מחדירים לתוך המערכת הכללית הזאת על ידי מעשינו, החיוביים או השליליים. באיזה אופן המערכת הזאת פועלת בצורה הדדית איתנו, בכך שמזמינה בנו איזה שהם חללים, רצונות, התעוררויות, וכיצד אנחנו צריכים להגיב על כל זה.

לכן אני צריך להרגיש את כל המערכת, היא צריכה להיות בתוכי, אני חייב לשלוט בה, לנהל אותה. במקרה כזה אפשר לדבר על איך האדם אחראי על זה. ואז יוצא, שלמעשה כל חוקי התורה מהווים בירורים של המצב שלי בתוך המערכת הזאת: איפה אני מגלה עכשיו את הקלקול שלי, את ההתכללות הבלתי שלמה שלי במערכת, איך אני צריך להשלים את זה, כלומר להתרחק מדבר אחד ולהתקרב לדבר אחר.

באופן כללי, כל החיים של האדם שנמצא בצורה נכונה במערכת הכללית, מסתכמים בכך שהוא קובע באיזה אופן "להתפזר" עוד יותר על פני המערכת הזאת, להתכלל בתוכה במלואו בכזאת צורה, כדי לכסות בכל ישותו את כל חמשת העולמות. אז אני הופך להיות אדם מתוקן לחלוטין. לכן חמשת חלקי התורה מספרים איך אני מכסה בהדרגה על ידי עיגולים את כל הבריאה, את כל העולמות "עשיה", "יצירה", "בריאה", "אצילות" ו"אדם קדמון", מפני שכל הבריאה היא בתוכי.

"לכסות" זה אומר, להרגיש ולשתף פעולה לגמרי עם כל הבריאה. היא כבר מהווה את כל המבנה הפנימי שלי, החוקה הפנימית שלי. הרי גם היום כל הבריאה היא בתוך האדם, רק שהוא לא מרגיש את זה. הוא מרגיש את העולם מחוצה לו.

ואילו הוא צריך להרגיש שכל זה נמצא בתוכו, כמו מוזיקאי או צייר שמרגישים בחוש הפנימי שלהם, שכל מה שהוא רוצה להעביר ביצירה שלו נמצא איפה שהוא בתוכו. האדם יגיע לכזאת הרגשה, כאשר הוא ירצה להרגיש את עצמו קשור עם כל העולם.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", פרשת "משפטים", 29.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התורה היא היסוד לכל החוקים
אין עונש, יש תיקון
לשם מה ניתנו החיים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest