דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל אחד מסוגל לזה

כל אחד מסוגל לזה

בעל הסולם, אגרת נ"ח: "אין מצב יותר מאושר בעולמו של האדם, אלא בשעה שמוצא עצמו כמיואש מכחותיו עצמו, כלומר, כי כבר יגע ועשה כל מה שמצוייר בכוחו לעשות ותרופה אין. כי אז ראוי לתפלה שלמה לעזרתו ית'."

כאן מדובר על גורם מכריע שבלעדיו אנחנו לא נצליח. לפני שאני מגיע לקבוצה ועל ידי ההתכללות שלי בה, על מנת למשוך את המאור המחזיר למוטב דרכה, אני זקוק לתיקון מקדים שגם הוא נעשה על ידי המאור. כלומר, השפעתו עליי מתחלקת למספר שלבים:

קודם כל, בעזרתו אני משקיע מאמצים כדי להתכלל בתוך הקבוצה.

אחר כך, אני נכלל בקבוצה, אני פועל בה במידה שהאור מאפשר לי. עכשיו הוא כבר משפיע לא ישירות עליי, אלא על הקשר בינינו.

אבל כאשר אנחנו מגיעים לקשר הנכון, הוא כבר נותן לנו "מסך" משותף ומלמד אותנו כיצד לבנות את ראש ה"פרצוף" שבעזרתו אנחנו בונים את התבנית של הנשמה הכללית.

שאלה: אז כיצד אני מעורר את המאור המחזיר למוטב?

תשובתי: הוא מגיע בתגובה על המאמץ שאתה משקיע כדי לצאת לרוחניות. וזה כבר הפיתרון, דורשים ממך לבצע פעולות שאתה מסוגל, והאור יחזיר אותך למוטב.

אפילו שאין לך רגש לחיבור, אבל אתה בכל זאת פועל לפי עצות המקובלים ואתה עובד בתוך הקבוצה, אף על פי שהלב שלך נמצא במקום אחר. יותר מזה, גם אם אתה נמצא בירידה והחברים מעוררים בך דחייה, אם למרות הכול אתה נשאר איתם, אז האור משפיע עליך. הכוח הזה "פועל" בכל המצבים שבהם אתה נמצא, אם הם מכאניים, פיזיולוגים, נפשיים, וכולי. העיקר שתימשך לפחות מעט להשפעה, לחיבור, לביטול עצמי, למרות חוסר הרצון שלך.

ישנם אנשים שמגיעים לקבוצה "על טייס אוטומטי", ישנם כאלה שנרדמים בשיעור, ובכל זאת פועל עליהם המאור המחזיר למוטב. אפילו שאדם הגיע כמעט "על ארבע" אבל הוא משקיע מאמץ והמאור פועל עליו.

שאלה: איך אני יודע שהוא פועל?

תשובתי: בינתיים אתה יכול רק להאמין למקובלים. כמו ילד שמאמין לאימו שאומרת לו מה לעשות. בהתחלה בחיים צריכים להקשיב למבוגרים ואחר כך רואים את התוצאות. אנחנו לומדים מהמורים בבית הספר ומהמרצים באוניברסיטה, בהתחלה מאמינים למה שהם אומרים. גם כאן, אני מאמין לאנשים שיותר חכמים ממני ואני רוכש חכמה כדי לברר אחר כך שזה נכון.

אחרת אני לא אגדל, בכל מדרגת ההתפתחות אני זקוק להנחיה, להדרכה. אותו הדבר גם בחכמת הקבלה. כפי שאתה מגיע ללימודים הרגילים כמו במכללה או בכל מקום אחר. אין כאן שום דבר על-טבעי. אתה מקבל עצות מעשיות ביותר. אפשר לממש אותן, יש צורך רק בניצוץ, בדחף פנימי, והכול פתוח לפניך.

אנחנו כל הזמן מחפשים כיצד להפיק מקסימום תועלת במינימום השקעה. אז גם כאן אתה פועל בצורה אגואיסטית, וגם לא דורשים ממך שום תיקון קודם. ולכן זה אפשרי, כל אחד מסוגל לזה.

מתוך שיעור בנושא "הכנה לכנס בסנט פטרבורג", 07.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ניקוי צינורות בשביל "האור המקיף"
דבר גדול וראוי לפרסמו
האור עובד ללא ימי מנוחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest