דף הבית / קבלה ומדע / טבע / לידה חודשיים לאחר המוות

לידה חודשיים לאחר המוות

הערה: בפולין נרשם מקרה רפואי חסר תקדים. מוות ביולוגי של אישה שסבלה מסרטן המוח חל בשבוע ה–17 להריונה. מוחה הפסיק לפעול, אך ליבה המשיך לפעום. הרופאים לא העזו לבצע ניתוח קיסרי מפני שחששו שמחוץ לגופה של האם הוולד לא ישרוד. הם החליטו לתמוך באיבריה הפנימיים כדי שהלב ימשיך לפעום והיא נשארה בחיים והילד נולד. אביו של הוולד היה צמוד לאם בכל הזמן הזה וקרא אגדות לבנו שעתיד להיוולד.

התייחסותי: זהו סיפור מאוד נוגע ללב עם יחס מיוחד לחיים. האב כנראה רצה מאוד ילד מאותה אישה וזה השפיע על התוצאה מפני שהעובר המתפתח מרגיש כיצד הוריו דואגים לו ומעבירים לו כל שביכולתם. כוחות אלו מאוד משפיעים על המשך התפתחותו של העובר.

הרופאים נהגו בצורה הומאנית ביותר, מכיוון שב–17 שבועות של היריון, הוולד כבר נחשב לאדם המתפתח בתוך הרחם ולכן עליהם להצילו. הם השתמשו בשיטה יוצאת דופן קמעה, לשמור על חיי גופה של האם למען חייו של הוולד, אך סביר להניח שאם היה ניתן לשאול את האם, היא הייתה מסכימה לכך מפני שהאינסטינקט האימהי מכוון לכך שהאם תהייה מוכנה לתת הכול למען בנה. אינני יודע אם זה היה בהסכמתה אך מתוך התנהגותו של האב והרופאים נראה שנהגו כשורה, בצורה אנושית ומוצדקת. נקווה שבהתאם לכך הילד יגדל להיות מיוחד, טוב, ומועיל לחברה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest