דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 547 – הברית בין א-לוהים לעם היהודי בראי השואה

חיים חדשים 547 – הברית בין א-לוהים לעם היהודי בראי השואה

איך אפשר להבין ולקבל את מה שקרה בשואה, איזו ברית קיימת בינינו לאלוהים ואיך נוכל לשוב ולקיים אותה ובכך להביא קץ לכל צרותנו? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה מיוחדת לכבוד יום השואה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: הברית בין א-לוהים לעם היהודי בראי השואה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

ההיסטוריה של העם שלנו מלאה באירועים נוראיים של פוגרומים, רציחות וכיוצא בזה. השואה חילקה את העם לשניים, חלק נעשו אדוקים יותר, וחלק התרחקו מהדת בכלל. הדת לא מחפשת תשובות למה שקרה בשואה, כי באמת אין לה תשובות.

השואה, ובכלל כל צרותינו, נובעות מכך שאיננו מבינים את התנהגות א-לוהים איתנו. א-לוהים זה חוק הטבע. תוכניתו היא כך: נוצרנו עם יצר הרע ומטרתנו להופכו ליצר טוב. עלינו להתעלות מהאגו לאהבת הזולת. אם אנחנו עושים זאת, אנחנו מקבלים סיוע. לא עושים, סובלים. הברית היא התחייבות להיות אור לגויים, כלומר לספק לעולם דוגמה של חיבור ואהבה. עשינו זאת בתקופה מסוימת בעבר. כיום עלינו להוציא את העולם כולו מהמשבר שהוא חווה.

חכמת הקבלה היא שיטת ההצלה של העולם מהחורבן וההרס הכללי, מהתפרצויות האגו. חלקו של א-לוהים בברית הנצחית הזו הוא לסייע לנו להגיע לחיבור. בטוב או ברע. לפני השואה בעל הסולם קרא לכל יהודי מזרח אירופה לעלות לישראל, לבנות כאן חברה מחוברת כאיש אחד. אחרי אלפיים שנה קיבלנו הזדמנות לחזור לישראל, וזלזלנו בכך ובחיבור הלבבות.

הברית היא נצחית, אנחנו חייבים לממש את תוכנית הבריאה הזו להתחבר מעל האגו.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 546 – איום ההשמדה מהשואה ועד ימינו
חיים חדשים 545 – השואה כנקודת מפנה בעם ישראל
חיים חדשים 544 – הגדה של פסח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest