דף הבית / המשבר ופתרונו / דיכאון פוגע בכל הגוף

דיכאון פוגע בכל הגוף

מחקר: צוות בינלאומי של חוקרים מובילים מאוניברסיטת גרנדה, הוכיח לראשונה כי דיכאון הוא יותר מאשר הפרעה נפשית ויש להתייחס אליו כמחלה מערכתית ומורכבת שמשפיעה על הגוף כולו. זוהי עבודה מפורטת ראשונה מסוגה, הבוחנת את השלכות הדיכאון על גוף האדם, ותוצאותיה יכולות להסביר את הקשר המשמעותי שיש לדיכאון עם מחלות לב, כלי דם וסרטן, ומדוע אנשים הסובלים מדיכאון מתים מוקדם יותר. המחקר בוחן כיצד הדיכאון מגביר את הלחץ המחמצן של הגוף, מפחית חומרים נוגדי חמצון (כגון חומצת שתן, אבץ, ואת האנזים סופראוקסיד דיסמוטאז), ובכך מחמיר את חוסר האיזון המסוכן לגוף.

תגובתי: כמובן שכל הגוף נפגע, מאחר והגוף כמו כל חלק וחלק שלו וכמו כל מה שנברא, מהווה מערכת שלמה, עשר ספירות, לפי הכלל "אין מקצת ברוחניות". ככל שיותר מחקרים מסוג זה יהיו ידועים לנו, כך אנשים אולי יבינו מהר יותר שדיכאון הוא סימן מובהק לדרישת הגוף להשיג בכל דרך מילוי לרצון ליהנות. בימינו מילוי הרצון ליהנות אפשרי רק על ידי גילוי משמעות החיים, וזה אפשרי רק על ידי גילוי מדרגת ההתפתחות הבאה שלנו, גילוי העולם העליון בעזרתה של חכמת הקבלה.

One comment

  1. אכן צריך להתייחס לזה בצורה מאוד רצינית ולהעמיק יותר בתופעה הזאת. למה היא נובעת? תופעת הדיכאון רק הולכת ומתרחבת. אני רואה זאת בסביבתי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest