דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לוח השנה החגיגי של העלייה והחיבור

לוח השנה החגיגי של העלייה והחיבור

שאלה: מהי המשמעות הפנימית של החגים, של כל הסמלים האלה שקבעו המקובלים: ראש השנה, יום כיפור, סוכות? האם הם מסמלים סוגים מיוחדים של קשרים בינינו?

תשובתי: אלה סוגים של קשר, אבל קשר בין נשמות שנמצאות בדרגות רוחניות גבוהות. הנשמות מעלות את התפילה (המ"ן) שלהן להתחבר ביניהן כדי להגיע להשפעה הדדית, ומתוך ההשפעה ההדדית, שהיא הכלי המשותף שלהן, תהיה להן היכולת להשפיע לאור, לבורא. הנשמות האלה מתחברות במלכות דאצילות, ואז הן קובעות בתפילה שלהן עד כמה הן מחייבות את המלכות דאצילות לעלות יחד עם זעיר אנפין דאצילות: או לישסו"ת, או לאבא ואמא, או שישסו"ת יעלו לאבא ואמא, או שאבא ואמא יחד עם ישסו"ת יעלו לראש דאריך אנפין. וגם שם יש הרבה מדרגות.

והעלייה הזאת מאבא ואמא לראש דאריך אנפין היא כל מהותם של החגים, השבתות וראשי החודשים. אפילו כל יום בשבוע הוא גם איזושהי עלייה של הנשמות ביחס לזו"ן דאצילות. כל החגים, המועדים והשנים המיוחדות (כמו שמיטה ויובל) הם מדרגות מיוחדות, שמסמלות את המידה שבה אני מחייב את זו"ן לעלות למעלה, ומשם להוריד עליי את האור המקיף, כדי שאוכל לגרום לחיבור הכללי וליצור את הכלי המתוקן.

ישנן עליות שמתבצעות בהתאם לתוכנית מלמעלה עבור הנשמות שניתנות לתיקון, וישנן עליות שמתבצעות על ידי התפילה שמועלית מלמטה.

גם אנחנו, כשאנחנו מתאספים לכנסים ולמפגשים גדולים, אנחנו יכולים להרגיש שאנחנו מתעלים מעל למצב הרגיל. וישנם מקרים שההתעלות הזאת מגיעה מעצמה, ולא ידוע לנו מהיכן היא באה. פתאום המצב שלנו נעשה מואר יותר, נעים יותר, והרוחניות נעשית מכובדת יותר בעינינו. עליות דומות מתרחשת גם בסולם הרוחני.

מי שרוצה לדעת את המשמעות המדויקת של כל חג, יכול לגשת לספרו של האר"י "שער הכוונות", או לחלק ט"ו של "תלמוד עשר הספירות". ב"שער הכוונות" מוסבר בפרוטרוט על כל חג, אבל בשפה קבלית יבשה מאוד: זו"ן עולים לאבא ואמא, אבא ואמא לאריך אנפין, ומתוארות שם כל הדקויות הקטנות ביותר של כל עלייה. כי כל עלייה, ולו הקטנה ביותר, היא כבר עולם ומלואו. הרי בגבהים כאלה, כל הבדל קטן בין הדרגות גורם לתוספת אור עצומה.

ובסוף כל החגים והעליות, אנחנו מגיעים לגמר התיקון, ואז כל המועדים מתבטלים, חוץ מפורים, מפני שהוא מסמל את גמר התיקון, את המצב שבו כל האור ממלא לחלוטין את כל הכלי.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 10.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המעבר מהמודל הספרתי של האנושות למודל האנלוגי
כמו אֵם דואגת שעוקבת אחרינו מבלי שנראה
אנחנו – מחנכים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest