דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי. 11.10.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי. 11.10.2011

קבוצה

* מי שממשיך בדרך, מצליח. בסופו של דבר, העיקר כאן הוא הקביעות.

* דווקא הייאוש מחוסר האורות המקיפים, חוסר העתיד, הוא זה שעובר כווירוס בכל העולם, כי הוא כבר חיסרון בדרגת האדם.

הכנה לשיעור

* כל תיקון הכלים הוא בחיבור ביניהם.

* בסך הכול, הזוהר מדבר על החיבור המתוקן, על המערכת האנושית המתוקנת. ולכן יבוא הזמן שחלקים גדולים מהאנושות יקראו וישתמשו ב"זוהר לעם", כי זהו המקור למשוך על כל הדרגות את האור המחזיר למוטב, לחיבור.

* ההתעוררות מצד העליון לא מביאה אותנו לכלום. אנחנו צריכים להביא עליה התעוררות משלנו, ודווקא ברצון התחתון להתחבר, מתחילים להיכנס למלכות דאצילות ולעורר אותה.

* ככל שהאדם מתקדם לרוחניות, בכל פעם שהוא מתחיל את הכניסה החדשה שלו, הוא מתחיל אותה ממרחק רב יותר, ממקום מעורפל יותר. לכן צריכים להתרגל לזה ולא להתייאש – "שבע ייפול צדיק וקם".

* מכיוון שמלכות דאצילות אשמה לכאורה בשבירת אדם הראשון, אז לאחר השבירה היא חוזרת לקטנות ולעולם לא תיכנס לגדלות, אלא כתוצאה מהעלאת מ"ן אליה מהנשמות.

* לעומת הזוהר, שבו הלימוד עצמו הוא לא לעומק הכתוב בו, תלמוד עשר הספירות הוא לימוד שכלתני, לימוד על מערכת הקשר בינינו בצורה שיותר קשורה לבירור, ולכן מעבר לזה שאנחנו רוצים להרגיש את הכתוב בו, אנחנו גם רוצים להבין זאת.

השלום בעולם

* עד היום, נעשה שימוש במידות התרומיות – הצדק, החסד והשלום, לפתרון בעיות העולם, מכיוון שלא היה ניתן להשיג את מידת האמת. אך היום כבר לא ניתן להשתמש בהן, כי התיקון הדרוש היום בחברה הוא להגיע לאמת עצמה, כלומר לחיבור, לעיגול. ולכן הניסיונות לפתור את המשבר הנוכחי באמצעות המידות התרומיות נידון לכישלון ואף עלול להביא להרס רב.

* אני רוצה לקום מחר בבוקר, ולהיות יחד עם כל העם בהבנה כללית באיזה עולם אנחנו חיים. אני רוצה לחיות בעולם שבו אנשים מדברים לעניין, ולא מחפשים כל יום ליקוי נקודתי חדש במערכת – אנשי הכלכלה מעוררים את הציבור לפחד מרעב, הרופאים מפחידים את הציבור ממספר המתים שאליו נגיע ללא טיפול וכן הלאה. בואו נראה באיזה עולם אנחנו חיים ואיך לפעול בו. מה שקורה היום זו לא סתם תופעה צדדית חולפת או תופעה פרטית של עם מסוים – זוהי תופעה של ציוויליזציה שלמה שנכנסת למצב חדש. אז למה שלא נברר את המצב הכללי בצורה הגיונית ובוגרת? בואו נברר באיזה מצב אנחנו נמצאים ונפסיק לרגע לחפש פיתרונות נקודתיים.

* המערכת הכלכלית של היום בנויה בצורה של: איך כל אחד יצליח על חשבון השני, וכתוצאה מכך התנפחה הבועה הכלכלית שעומדת להתפוצץ בכל רגע. מה שנעשה בכלכלה זה כבר לא כלכלה, אלא פשוט שקר אחד גדול. ולכן עכשיו כשזה מתפוצץ אנחנו צריכים לעבור למגמה אחרת, שבה שינוי הקשרים הכלכליים צריך לעזור לנו לאזן את הקשר בינינו. כלומר להעמיד את הכוח הכלכלי האמיתי שקיים בעולם לאיזון העולם בצורה אופטימאלית.

* תיקון הכלכלה הוא תיקון הקשר בינינו – מהחלום האמריקאי ועד החלום האמיתי. העתיד הטוב של האנושות החדשה הוא חיבור בין כולם.

* ראשית, עלינו להעלות את כולם אל מעל לקו העוני, ולאחר מכן עלינו לגבש תוכנית, איך גורמים בהדרגה לכל המערכות במשק להתנהל כמערכת אינטגרלית.

* הבנת חלק ההשפעה שבו האנושות צריכה לפעול, צריכה לבוא כתוצאה מלימוד וארגון הסביבה, כך שכל אדם יצטרך גם לבנות אותה.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 11.10.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest