דף הבית / אהבה / להצליח לא על חשבון הזולת, אלא לטובת הכלל

להצליח לא על חשבון הזולת, אלא לטובת הכלל

מתוך שיעור מקדים מהכנס בניו-ג'רזי

האדם יכול להגיע מאהבת החברים לאהבה הכללית של כל האנושות, כל הטבע, כל המציאות. אז הוא יראה, שגם העולם שלנו מקבל צורה שבה נשארות רק התכונות. לא נשאר חומר, אלא רק כוח. והכוח הזה הוא הדבר היחיד שפועל בעולם בגרסאותיו השונות. לא קיימים עולם גשמי ועולם רוחני בנפרד, אלא ישנו רק עולם אחד. אם האדם מסתכל נכון על עצמו ועל העולם כולו, אז הוא מבין ששום דבר לא נברא נגדו, אלא הכול נברא רק לטובת החיבור בינינו ולעלייה להשפעה הדדית ולחיבור הדדי.

לכן, מאהבת החברים מגיעים לאהבת הבורא, כלומר לאהבת כל המציאות, כדי לגרום נחת רוח לבורא. להשפיע לבורא, כלומר להשפיע לכולם. המושג "יחד" מסמל את הבורא. האדם משרת לכל הנבראים ולכוח הפנימי שלהם שברא ומחייה אותם, ודרכם משפיע גם למי שברא אותם שנמצא בתוכם.

לכן, אנחנו רואים שחכמת הקבלה היא שיטה מעשית ביותר. אפשר ללמוד אותה כתיאוריה שנים רבות מבלי להתקדם כלל. העיקר הוא, המימוש המעשי, והוא מתקיים רק דרך החיבור בינינו.

לכן, כאשר אנחנו מתאספים בכנסים כאלה, זה מאפשר לנו להתקשר, להתחבר ולספוג מהרוח הכללית. בעזרת כמות כזאת של אנשים משיגים עוצמה גדולה. והם לא חייבים להיות תלמידים ותיקים עם ניסיון רב. העיקר הוא הכוח הכללי, כאשר כל אחד רוצה לצאת מעצמו לתוך הזולת, "לשפוך" את עצמו החוצה, להתפרץ לידיהם. בצורה כזאת, הוא פותח את הקליטה שלו כלפי העולם הרחב, מתחיל לגלות את הטבע, בלי קשר לחמשת החושים הגופניים שלו.

בתוך החיבור בין החברים טמונה סגולה, מפני שמחשבותיהם ודעותיהם עוברות מאחד לשני על חשבון הדבקות ביניהם, לכן כל אחד נכלל מכוחותיו של השני, מהתכונות שלו, מההסתכלות שלו. בזכות ההתכללות ההדדית כל אחד מקבל כוח של כל הקבוצה.

כל אחד מהם קטן וחלש עם מלאי כוחות מוגבל. אבל הכול בנוי כך, שאם הוא נכלל בתוך הקבוצה, שלא במקרה ניתנה לו, אז הוא משלים את עצמו על ידה. וזה מספיק לו כדי להרגיש את כל העולם הרוחני במלואו. לאף אחד מאיתנו אין הרגשת הרוחניות, אבל על ידי החיבור, כל אחד יכול לרכוש אותה.

וברור שבתוך קבוצה גדולה יש לאדם הזדמנות לקבל רצון רוחני גדול יותר. יותר קל לו לעשות זאת מפני שיותר קל להתבטל בפני חברה גדולה, כאשר הרבה אנשים משפיעים עליו. אנחנו צריכים ללחוץ רק מעט וזה יכול לקרות, אנחנו נוכל להתעלות מעל עצמנו ובהתכללות באחרים להשיג את המציאות העליונה. אני מאד מקווה שאנחנו נממש זאת, וביחד נגלה מציאות אמיתית שבתוכה אנחנו נמצאים.

זאת לא מיסטיקה אלא מדע, פסיכולוגיה גבוהה. על ידי הגילוי של העולם העליון אנחנו נגלה את חוקי הטבע העליונים, שפיזיקה המודרנית כבר מתקרבת על גבול החומר, שם החוקים הגשמיים נעלמים. לכן, הפיזיקאים אינם מסוגלים לגלות את מה שנמצא מעל הזמן, התנועה והמקום. ואנחנו עוד נגלה את כל זה, מפני שהחושים שלנו יהיו כבר מוכנים לזה. ואז אנחנו נגלה גם כיצד להתנהג נכון בעולמנו, כיצד לשלוט על גורלנו. בידינו יהיה המפתח להצלחה, לא על חשבון הזולת, אלא לטובת כולם!

 מתוך שיעור מקדים בכנס בניו ג'רזי, בנושא "חשיבות ההתאספות", 10.05.2013

דיעות קודמות בנושא:
כנס שמוציא לנצחיות
אוניברסיטה שאפשר להתקבל אליה רק כקבוצה
הכנס בניו ג'רזי: מאוחדים בפני האחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest