דף הבית / אהבה / להיכנע לנשק של האהבה

להיכנע לנשק של האהבה

אנחנו לא נגיע לשום מקום אם נתחיל לחקור את הפשעים ההדדיים, הרי, אנחנו לא יכולים לשבור, או אפילו במשהו לשנות את הטבע שלנו. אנחנו כבר יודעים שהתכונות הטבעיות שניתנו לנו בלידה, תישארנה איתנו – כל הנטיות המולדות והנרכשות שלנו. מה שאתה עכשיו, כך תישאר. אז בואו נעצור את המלחמה בטחנות הרוח ונפסיק להתנהג כמו "דון קישוט".

לא ניתן לעשות שום דבר עם הטבע האנושי, אפשר רק ללמוד מדוע ולשם מה נבראנו אגואיסטיים נוראיים כאלה, אכזריים יותר מכל החיות. עם כל האפשרויות הבלתי מוגבלות שלנו, עם האינטליגנציה, ההרגשה של העבר, ההווה והעתיד, עם הטכנולוגיות הגבוהות, אנחנו פתאום הגענו לעולם שבו אנו מוצאים את עצמנו לחלוטין חסרי אונים, וזאת רק בשל העובדה שהאגו שלנו לא מאפשר לנו להתחבר בינינו בצורה נכונה.

עם זאת, הלוואי שהאגו הזה ייפתח, עם כל התכונות הרעות שלו. אנחנו רק צריכים לדאוג לבנות את הקשר מעליו. הקשר הזה שבונים מעליו, נקרא "אהבה".

אם אנחנו לא מגלים את הרע בינינו – אז אין אהבה! אנחנו צריכים להפנים את זה. ומה שאנחנו היום מכנים "אהבה", אפשר לקרוא לזה "אהדה", סוג של משיכה הדדית תחת השפעת ההורמונים. זאת לא ההרגשה הבשלה שהאדם מתפתח כלפי האחר, ללא קשר לחסרונות שהוא רואה בעצמו ובאחרים.

זה רק נראה לי שהצד השני מלא חסרונות, וזה נעשה במכוון. בזכות העובדה הזאת מתחיל להיווצר בנו יחס מיוחד לטבע. הרי, מי נותן לי את כל התרגילים האלה? זה לא אשתי, זה הטבע עצמו, שאחרי כל התהליך של האבולוציה שעברנו, אחרי ההיווצרות של הטבע הדומם, הצומח, החי ובני האדם, בסופו של דבר, מפתח בתוך האדם את האגו הענק הזה.

וכל זה כדי להביא את האדם להמשך תהליך ההתפתחות. עכשיו הוא יצטרך להתגבר על האגו, לכסות את כל הפשעים האלה, ובזכות התכונה החדשה שהוא בונה בתוכו, להגיע ליחס חדש, ראייה חדשה, תפיסת עולם חדשה.

כלומר, המטרה שלנו היא לא רק לבנות יחסים טובים במשפחה ולהפוך את החיים לשלווים, ולא לבנות מחדש את החברה כדי שהכול יהיה בסדר. בזכות השיטה הזאת, שמאפשרת לי לכסות את האגו שלי, אני רוכש כוח מיוחד, שנקרא "אהבה": אני משיג קשר, מגיע לתקשורת וחיבור עם כל העולם. לכן, העולם מתחיל להיות שייך לי!

יוצא כך, שבזכות זה אני מקבל כוח, חוכמה, עוצמה של כל העולם, הרי, אני מתחבר איתם. בזכות האהבה שלי, אני הופך להיות אחד שלם עם העולם החיצון. קודם אני הייתי איתו בעימות, במאבק. ועכשיו אני הופך לבן ברית שלו, ועל ידי כך אני כובש את העולם כולו!

עכשיו אני מתחיל להבין שגם בעבר ניסיתי לכבוש את העולם, אבל בצורה מטופשת. אני קיוויתי בכוח לכופף אותו תחתיי. וקודם כל, השתכנעתי שזה בלתי אפשרי, ויתרתי על הניסיונות שלי והתייאשתי. אבל עכשיו אני רואה שהתנהגתי כמו ילד קטן ותמים. הרי, לכבוש את העולם ניתן רק על ידי אהבה!

ואם בזכות האהבה אני מתעלה מעל הפשעים, הדחייה, המניעים הפנימיים שלי וחוסר ההסכמה, ולמרות כל זה אני מתחבר עם הזולת, אז בצורה הזו אני לומד כיצד לנהל אותו, כיצד לכבוש אותו, לחיות איתו ולשלוט בו, אך לא בכוח, אלא באהבה שלי. אבל מה זה משנה, אם בזכות זה העולם הופך להיות שלי!

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 31, 11.07.2012

דיעות קודמות בנושא:
אור שלי, ראי, תספר ותראה לי את כל האמת
על כל פשעים תכסה אהבה
החלמה מהאגו במשטר של בית הבראה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest