דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רגישות במקום מאבק

רגישות במקום מאבק

מתוך שיעור ההכנה לכנס בניו-ג'רזי

אנחנו מתאספים יחד כדי להתחבר ולעזור זה לזה לנצח את האהבה העצמית. כל אחד צריך לחשוב על ביטול האגו שלו, להפסיק לדאוג למילוי עצמי, ועד כמה שאפשר להשתוקק רק לאהבת הזולת. כלומר, במשך כל הכנס, מרגע זה והלאה, אנחנו צריכים לחשוב רק על איך להתעלות מעל עצמנו, לצאת מתוך האגו שלנו. כי רק על ידי זה, כל אחד יכול להרגיש נחיצות, רצון לרכוש תכונה חדשה, שנקראת רצון להשפיע.

כאשר כאלה אגואיסטים כמונו מתחברים יחד, ואני מסתכל על האחרים, אז אני מתחיל לגלות שהאגו שלי נברא בצורה חכמה להפליא. למעשה, הוא בנוי דווקא באופן כזה, כדי לעזור לי לצאת מתוכו. בעצם, שום דבר בחיים האישיים שלי אינו מפריע לרוחניות. אם אני אתייחס בצורה נכונה לטבע שלי, אז אני אגלה בתוכו אמצעים שעוזרים לי להשיג את העולם הרוחני.

הרגשת הדחייה מהאחרים ניתנה לצורך אינדיקציה, עד כמה רחוק אני נמצא מהתכונות הרוחניות. בנוסף, קיימת בי קנאה, כאשר אני רואה כיצד אחרים מתחברים ביניהם וכל אחד משתדל לצאת מתוך עצמו ולהתקרב לאחרים, אז אני מקנא בהם. קנאה, זהו כוח אגואיסטי גדול מאוד, אבל בעצם הוא מתחיל לעבוד לטובתי בכך שעוזר לי להתעלות מעל לאגו שלי.

כמו כן, השאפתנות, הרצון שלי להיות גבוה ומוצלח מהאחרים, גם כן עובדים לעזרתי. אני מסתכל על ההצלחות של האחרים ומתבייש בעצמי. אני גם רוצה שיהיה לי את אותו הדבר, לפחות לא לפגר אחרי האחרים או אפילו לעבור אותם. יוצא, שבאגו שלנו אין אף תכונה, שאי אפשר היה להשתמש בה לשחרור מהאגו שלנו. עבודה פנימית כזאת נקראת "עזר כנגדו".

צריך להתעמק בכל העבודה הזאת יחד עם החברים, אבל בעצם, אנחנו מגלים שבחיים שלנו לא נברא שום דבר שבו אנחנו צריכים להילחם, כפי שאנחנו מנסים. ההתגברות היא רק להשתדל להיות רגיש בכל רגע, כדי לכוון את עצמי בצורה נכונה. ואז אנחנו נראה כיצד כל התכונות הטבעיות שלנו באופן ישיר או עקיף עוזרות לנו להשיג את המטרה.

לא צריך להתנגד לשום נטיות שלנו, אלא צריך ללמוד איך הטבע משחק איתנו. אם אנחנו נשתמש בצורה חכמה בכל הדחפים שלנו, אז אנחנו נוכל לפרוץ לעולם הרוחני.

מתוך שיעור ההכנה לכנס בניו-ג'רזי, 09.05.2013

דיעות קודמות בנושא:
תקנאו יותר
הקָראט היקר של העבודה הרוחנית
רק אם תִלמַד את האחרים, תבין את עצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest