דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / להעביר את השיטה לפסים פרקטיים

להעביר את השיטה לפסים פרקטיים

שאלה: אפילו בעל הסולם לא הצליח לשכנע את העם, אז איך אנחנו נוכל לעשות זאת?

תשובה: אז מה אם בעל הסולם לא הצליח? גם משה רבנו לא הצליח, גם רבי שמעון לא הצליח, רבי עקיבא לא הצליח. ואתה כן תצליח. כל אדם חייב לומר לעצמו שכל העולם תלוי בו.

אם הייתי חושב שלא נצליח, אז הייתי יושב בבית שלי ועוסק בחכמת הקבלה לבד. אבל איך אפשר להרשות לעצמך להשאיר את העולם ללא עזרה?

שאלה: מדוע אנחנו אמורים להצליח במה שאחרים לא הצליחו?

תשובה: אנחנו חיים בזמן אחר ובדור אחר. אנחנו קיבלנו לידנו את כל מה שהכינו לנו המקובלים הגדולים שלנו, וקירבנו את שיטה לכל אחד ואחד. ואנחנו צריכים עוד להמשיך, במיוחד עכשיו.

למעשה, רק בשנה אחרונה אנחנו התחלנו את היציאה שלנו לעם. לפני כן אנחנו הפצנו את חכמת הקבלה ומשכנו אנשים שהתעוררה בהם השאיפה אליה, אנשים עם "נקודות שבלב". אבל אף אדם אינו יכול להישאר מחוץ למעגל – כולם חייבים להצטרף אליו .

אנחנו נמצאים כרגע בשלב ההתחלתי. אנחנו עוד לא יודעים איך לארגן את זה כך שכל העם מתחנך מחדש, איך ובאיזו צורה צריך לעשות זאת כדי למנוע את ההתפתחות הרעה ולהגיע לטוב. וכל זה מתברר ממש עכשיו.

בעל הסולם הוציא את העיתון שלו לפני המלחמה – מי היה יכול לשמוע אותו אז? היום אחרי כל המכות והצרות האנשים נהיו יותר חכמים. ובנוסף לכך, כל העולם נמצא במשבר כללי. אין היום שום דבר קדוש, אין אנשים שמוכנים לעמוד על העקרונות שלהם ללא תמורה. בכל דבר מורגש חוסר האונים, האיום הבלתי פוסק, האנטישמיות שגוברת. כל זה מפנה את השטח לשיטת האמת ומאפשר לאדם להקשיב לה.

והשיטה עצמה נהית נגישה יותר, נעשה ברור שהיא מבוססת על חוקי הטבע ודברים ממש רציונאליים, ולא על אמונות או מיסטיקה. כל זה מושתת על השכל הבריא.

השיטה מתפתחת במידה שהקשר בינינו מתחזק. אנחנו הם אלה שמפתחים את השיטה. אי אפשר אפילו להשוות את מה שיש לנו היום עם מה שקיבלנו מבעל הסולם והרב"ש. קיבלנו מהם מאמרים, אגרות, תלמוד עשר הספירות וספר הזוהר, זה הכול. אבל כיום אנחנו כולנו יחד עם התלמידים ברחבי העולם עיבדנו את כל החומרים הללו כמו במטחנת בשר, על ידי העבודה עם הקהל החיצוני והעבודה בינינו, ועל הבסיס הזה יצרנו את שיטת התיקון המעשית.

כמובן, אנחנו לא עושים משהו חדש, אבל אנחנו מתחילים להבין את השיטה, לקבל אותה מבעל הסולם והרב"ש ומעבירים אותה לפסים מעשיים. זה לא מה שהיה בעבר. ואני לא יודע מה יהיה מחר, וכך צריך להיות. אני רואה את העתיד הרחוק, אבל אני לא יכול להגיד מה יקרה מחר. הרי, אנחנו צריכים ליישם את השיטה בפועל.

באופן תיאורטי, הכול ידוע לי, אבל בצורה פרקטית, השיטה מתגבשת יום יום: היום אנחנו בונים את המדרגה למחר. ותראו איך התקדמנו! אנחנו נתקלים לפעמים בכאלה קשיים, שמרגישים חוסר אונים, נמצאים בספק: איך לעשות את הסדנה כדי למשוך את האנשים, על אילו שאלות לדון, האם האנשים יהיו מוכנים לפעילות זאת או אחרת, איך לספר להם על הנחיצות בחיבור.

אנחנו מחפשים את הדרך ומחפשים אותה בתוכנו, כי אין לנו בינתיים את כל התשובות. אנחנו כאילו מטפלים במישהו, אבל בעצם אנחנו משנים את עצמינו. וכך יום יום. זו הדרך, ורק בצורה כזאת אפשר להתקדם.

מתוך השיעור על עיתון "האומה", 20.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המדע המעשי ביותר
השיטה האינטגרלית: הווה ועתיד
השיטה האינטגרלית עובדת בהצלחה

One comment

  1. ישראל קהתי

    "במטחנת בשר" ולא "במתכנת בשר"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest