דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להכיר את העולם האחד

להכיר את העולם האחד

שאלה: אם הבורא אינו נמצא בחוץ אלא מסתתר בתוכנו, אז מהו האור המקיף? האם הוא לא מגיע מבחוץ?

תשובתי: קיימת מלכות דאין-סוף. אשרטט אותה כעיגול. חוץ ממנה לא קיים דבר.

פעם היא הייתה מלאה באור אין-סוף. לאחר מכן נעשה עליה צמצום והיא קיבלה צורה אחרת והתרוקנה מאור אין-סוף.

לאחר מכן, אותה המלכות ביטאה את עצמה בצורה של עולמות ונשמות, שהם החלקים שלה. חלק מהם שייכים לעיגולים החיצוניים וחלק לפנימיים.

כך גם בעולם שלנו, הטבע הדומם, הצומח והחי הם החלק החיצון והאדם הוא החלק הפנימי. זה גם נובע מתוך ההתפתחות הרוחנית: האדם צריך לתת את הכוונה ושאר חלקי הטבע מבצעים פעולות בלבד.

ובסופו של דבר, מלכות דאין-סוף מגיעה למצב האחרון: לגמר התיקון.

המצבים הם רבים, אולם בכל המצבים באשר הם יש רק רצון אחד ואור אחד. אז מה משתנה? – משתנה ההכרה, הכוונה מעל הרצון. במילים אחרות, השינויים מתרחשים רק ביחס הנברא לבורא, ביחס הרצון לאור. שום דבר לא משתנה מלבד היחס שלי, ההבנה שלי, התפיסה שלי, ההיכרות שלי עם העולם שבו אני נמצא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מצווה אחת", 26.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
האבולוציה של התודעה
עולם צעצוע
בן המלך והעני

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/MCjfF

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest