דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להיוולד שוב ושוב

להיוולד שוב ושוב

כנס חיבור, "המדרגה הבאה". שיעור מס' 2

כאשר אנחנו עולים ב- 125 מדרגות הרוחניות, אנחנו שוב ושוב חוזרים למצב ה"עוּבָּר" בכל פעם לעומק ולגובה גדולים יותר. זה הסולם המיוחד שבו כל מדרגה של ביטול עצמי מקבלת צורה משלה, בתכונות הייחודיות שלה.

ולכן העובר כפוף לשינויים תמידיים במהלך גדילתו, עד שהוא נעשה דומה לעליון בביטול שלו, ובכך מסיים את השלב הראשון. בשלב הזה, התחתון מבצע רק את הביטול העצמי הראשוני: כל מה שהעליון עושה, שולח, או אומר לו, הוא מקבל כדבר מושלם, אף על פי שנראה לו שזה נגדו, ונוגד לשכל ולרגש שלו.

ולאחר מכן, כאשר הוא מסיים את שלב הלידה, הוא מתחיל לבטל את עצמו כבר במעשה על ידי כך שמרכיב את "ראש הפרצוף" שלו. הוא נולד עם ראשו מורד מטה, כלומר, בביטול עצמי, והוא מתחיל להרים אותו, כלומר, לקבל את השכל של העליון במקום השכל שלו. במילים אחרות, עכשיו הוא עובד באופן פעיל נגד השכל והרגש שלו, ולא רק מבטל את עצמו, אלא בודק את העליון בכל צעד ושעל.

וגם אם הוא אינו מסכים עם העליון, גם אם דבריו נראים לו לחלוטין חסרי היגיון, מנוגדים, לא רלוונטיים, הוא עדיין מקבל אותם, וזה כבר ביטול מעשי. מוקדם יותר, במצב של עוּבָּר, הוא פעל בלי שום בדיקות, אבל עכשיו הוא מקבל את השכל ואת הרגש של העליון בניגוד לשכל ולרגש משלו.

וכך, בהדרגה, הוא בונה את "ראש הפרצוף", ונהיה דומה לעליון בתוכנית הפנימית, ב"כלים" שלו. כתוצאה מכך, בשלב מסוים הוא כבר מסוגל להחליף את העליון בכל ענייניו.

זהו סדר המדרגות, ואנחנו עולים בהן בכוח ההתנגדות. לדוגמה, בעל הסולם מספר במשל העבד והשרים, שהמלך רצה להעמיד עבד בראש השרים. כדי לעשות זאת, הוא אמר לאחד מהם, שהיה ליצן מיומן, להעמיד פנים שהוא המנהיג של האויבים והשודדים, כדי שבזמן שהוא נלחם איתם, האדם יכול לבדוק את עצמו: באיזו מידה הוא יכול "להגן על המלך", כלומר, להיות דבוק בשכל של העליון. הרי, כאשר עוזרו של המלך מתלבש בבגדים של עבריין, לא קל לזהות את זה. להיפך, האדם תמיד חושב שהוא צודק, והוא זקוק להתגברות חזקה ביותר בעלייה "מעל הדעת", כבר לא כמו במדרגה הראשונה.

וזה המצב שאנו מכנים "עיבור ב'". הרי, אף על פי שהאדם התבגר, יצא משלב ה"עיבור" וה"יניקה", גם כאן נמשך העיבור – אותן הפעולות, אבל במדרגה חדשה. עכשיו הוא מבטל את עצמו בצורה פרקטית, כדי להידמות לעליון הלכה למעשה.

מתוך שיעור מס' 2, כנס חיבור "המדרגה הבאה", 26.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
דאגות של עוּבָּר
עוּבר חכם
תבטל את עצמך ותתחיל לחיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest