דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להידבק בבורא, מבלי להתמוסס בתוכו

להידבק בבורא, מבלי להתמוסס בתוכו

"בורא", זה החוק הכללי המקיף ביותר של הטבע. הוא נקרא "טוב ומטיב" (טו"מ).

בחוק הזה ישנם כל מיני חלקים של דרגות דומם, צומח, חי ו"מדבר". בכללות, מדובר על רצונות להנות. והבורא רוצה להיטיב לכולם. הוא רוצה שהם יגיעו להרגשה הטובה ביותר.

ממה הם באמת יכולים ליהנות? לא פחות מאשר להיות במצב שלו. כל מה שפחות מזה, כבר לא נחשב ל"טוב ומטיב", כי אז אתה משאיר משהו לא פתור.

ולכן, מטרת הבריאה היא לא בזה שהנברא ייעלם, יתמוסס בבורא. להיפך, הוא צריך להתקיים ובו זמנית להיות דומה לבורא. וזה יהיה עבור הנברא התענוג הגדול ביותר: "יופי! אתה נתת לי את הטוב ביותר שרק יכול להיות, עכשיו אני לא פחות ממך בשום דבר, בשום פרמטר, לא בצורה ולא באופן, ולא בפעולה ולא במצב". זה מה שאנחנו צריכים להשיג.

כדי להביא את הנברא להרגשת השלמות, קודם כל צריך שהוא יישאר נברא, הפוך לבורא. ויחד עם זה, מבלי לבטל את העצמאות שלו, הוא יהיה כמוהו.

לשם כך, הנברא צריך לעבור דרך מצב שהוא הפוך לבורא, לשמור את המצב הזה, כלומר לשמור בתוכו את היצר הרע, את הרצונות ההפוכים, ומעליהם להרכיב ולבנות את היחס הטוב. רק כך, בכך שהוא שומר את שני הקצוות, שני הקטבים, הנברא, מצד אחד נשאר כמו שהוא, ומצד שני, הוא דומה לבורא.

ואת התהליך הזה אנחנו מממשים בקבוצה, בחלק הקטן של הרצונות של דרגת ה"מדבר", שנקרא "ישראל". דווקא החלק הזה צריך להתחיל ראשון בתהליך, לעבור דרך קלקולים ולעשות תיקונים. אחר כך הוא צריך להעביר את פירות עבודתו לכל דרגת ה"מדבר", והדרגה הזאת בזה שמתקנת את עצמה, תתקן גם את דרגות החי, הצומח והדומם. כך הוא הרצף של הפעולות.

מתוך שיעור על המאמר "מתן תורה", 21.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שינויים פנימיים – צליל בעל תדר גבוה
חובתו של האדם לעשות טוב
מעלת הקטן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest