דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל אחד יצטרך לעבור את גלות מצרים

כל אחד יצטרך לעבור את גלות מצרים

שאלה: מהו המצב של גלות מצרים מנקודת המבט של עבודת האדם בקבוצה?

תשובתי: המצב של גלות מצרים לא חייב להיות מאוד ממושך לפי הזמן, כפי שזה יכול להיראות מהתיאור שלו, שלפיו זה נמשך 210 שנה, והיה צריך בכלל להימשך 400 שנה. אם אנחנו מתקדמים בקצב טוב, אז יכולים לעבד ולברר אותו מהר מאוד.

חוץ מזה, אדם או קבוצה לא חייבים לגלות את כל הפרטים של התהליך הזה שמתואר בתורה, בכך שמתעמקים בכל הפרטים של הסיפור הזה. כי זה בלתי אפשרי, זה מיני ים של כל מיני מצבים שונים, שיתגלו רק בגמר התיקון במלואם מהסוף להתחלה.

לכן, מה שאנחנו עוברים זה איזה חתך שמספיק לנו, של המצב הכללי הזה של הגלות, שמתואר כלפי כל הנשמות. ואילו אנחנו מגלים רק איזו שכבה אחת מסוימת, שמותאמת לנשמות שלנו.

לכן לא צריך להיבהל בזמן הקריאה על גלות מצרים, ולהתאים לעצמנו כל מכה שמתוארת בו. אל תחשבו שכל זה צריך ליפול על אדם אחד, ושכל אחד חייב לעבור את זה בכזה קנה מידה, כפי שהאגו הגלובלי שלנו מפרש אותו.

למעשה, הגלות מתחילה מזה שאנחנו באמת מתחילים לרצות להתחבר ומרגישים הפרעות. רק מרגע זה מתחילה הגלות. מסתיימות "שבע שנות שובע" הראשונות, ומתחילות "שבע שנות רעב". ואנחנו מתחילים להרגיש אותן במשהו. אנחנו רק צריכים להשקיע עוד איזה שהם מאמצים, כדי לגלות בכך את הנחיצות האמיתית שמספיקה כדי לקבל את התורה.

היצר הרע חייב להתגלות כמכשול שמפריע לנו, כ"עזר כנגדו", שאותו אנחנו צריכים לתקן, לצרף. הנחיצות לעבוד עם הקווים ימין ושמאל מביאה אותנו לגילוי הבורא, למתן תורה, ל"קו האמצעי".

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 21.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אדם שמחפש את אחיו
גלות היא פרידה מהאחים
הדרך אל הטוב – צעד אחר צעד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest