דף הבית / משבר עולמי / להוציא את יוון משֵנְגֵן  

להוציא את יוון משֵנְגֵן  

שאלה: אוסטריה הציעה להוציא את יוון מ"אזור שֶנְגֶן", הכולל 29 מדינות אירופיות החתומות על אמנת שֶנְגֶן, הסכם שנחתם בשנת 1985 בין מדינות באירופה על הנהגת מדיניות הגירה וביקורת גבולות מתואמת.

שר הפנים האוסטרי דרש מיוון, שגם כך רובץ עליה נטל של חובות ובעיות, שתסגור את גבולה הימי והיבשתי עם טורקיה ותמנע מזרם הפליטים לחדור מתורכיה ליוון והלאה לאירופה.

כמה ריאלית דרישת אוסטריה ומה יכולות יוון, טורקיה ואירופה לעשות במצב הנתון?

תשובתי: טורקיה לא מעוניינת בשום אופן להפסיק את זרם הפליטים או להגבילו, להיפך, היא מעוניינת בהגירה הזאת כדי לאפשר לכמה שיותר מוסלמים לעבור לאירופה, כי היא בעצמה מדינה מוסלמית. יוון לא מסוגלת לסגור את גבולותיה לא רק מפני שיש לה צבא חלש, אלא מפני שהיא ממוקמת על מאות איים. היא לא תוכל להציב משמר חופים משטרתי בכל אי, כדי למנוע מסירה שמגיעה עם מהגרים, את הכניסה למדינה. בכל אחד מהאיים יש רק כמה שוטרים מה הם יכולים לעשות מול 30-40 בחורים בריאים שיורדים מסירה?

שאלה: האם בגלל זה רוצה האיחוד האירופאי לנתק את יוון מאירופה, כדי שהפליטים יישארו ביוון?

תשובתי: בוודאי, אני מבין, שאירופה פותרת די בפשטות את בעיותיה על חשבון החלשים. יש לה גישה מאוד ישירה, פרקטית ונוקשה. מה שמועיל לה היא עושה מיד ללא דיחוי. אבל העניין הוא לא יוון. האיחוד האירופאי מבין היטב שאם המהגרים לא יעברו דרך יוון, הם יחפשו מדינות אחרות לעבור בהם. אנחנו רואים איך האנשים האלה הולכים בדרך עקיפה למורמנסק ומשם ממשיכים. ערבים שבאים ממדינות חמות, במזרח התיכון, הולכים דרך רוסיה הקרה. אני מתקשה לתאר לעצמי כיצד הם לא קופאים בדרך ומתים. לא ניתן לעצור את הזרם הזה, לא משנה כמה ישיבות פרלמנט יהיו, זה לא יביא לשום תוצאה מפני שמיליוני בני אדם כבר בדרך, והם יפלסו את דרכם בכל האמצעים והשיטות. יחד עם מיליוני המהגרים  יעברו גם לוחמים של דאעש.

אירופה הביאה את עצמה למצב שלמעשה היא כבר כבושה. בהשוואה לכוחה ולסולידריות שלה (ליתר דיוק, חוסר הסולידריות) המסה שכבר מילאה את אירופה מספיקה כדי לעשות בה מה שהיא רוצה. המהגרים יעברו את תהליך הקליטה וההסתגלות, הם יתיישבו ויכו שורשים במהירות, כי הם לא יומרניים, ואחר כך  יתחילו לכופף תחתם את אירופה.

אירופה בעצמה נותנת להם לעשות את זה. בחכמת הקבלה ובספרי הנביאים נאמר שישמעאל, נציג האיסלאם, יכבוש את אירופה וישלוט בה.

שאלה: לא מזמן חזרתי מבולגריה ונוכחתי שהדעה החברתית שם מאוד ברורה, הבולגרים לא מוכנים להכניס את המהגרים לארצם, ואכן הם לא נמצאים שם. אותו הדבר קורה בפולין, הונגריה וסלובקיה, ואילו נורבגיה, שבדיה וגרמניה פותחות את מדינותיהן למהגרים, מבלי לנקוט בשום אמצעים יעילים נגד זה. כיצד אפשר להסביר שעמים שונים באירופה לא מתנהגים בצורה דומה וחד משמעית?

תשובתי: קשה לנו להבין את זה מפני שלא עברנו את כל תהליך ההתפתחות החברתית של מדינות מערב אירופה, במיוחד סקנדינביה שהפכה לסוציאליסטית כזו שהיא כבר לא יכולה להשתנות חזרה.

הערה: לסקנדינבים אין כבר מה לרצות. שאלתי את הנורבגים מה רוצים הילדים שלהם, והם לא יכלו לענות על השאלה. במדינות האלה עובדים רק פועלים זרים, לתושבים המקומיים כלל לא מובן מה לעשות בחיים האלה, כי כל עתידם נראה להם מסודר.

תשובתי: זה קורה לעת עתה עד שהפועלים הזרים ייהפכו לבעלי הבית. כך בדרך כלל זה קורה בהיסטוריה. פעם אירופה נכבשה על ידי הרומאים. אחר כך הרומאים נחלשו ואירופה כבשה אותם. התקופה ההיסטורית הנוכחית אופיינית בהתפשטות האיסלאם על אירופה, בדיוק כפי שפעם אירופה רצתה להתפשט על מדינות האיסלאם. מנקודת מבט היסטורית אין בכך שום דבר חדש, אלא שלפנינו תקופה מזעזעת כי אירופה שהיא מרכז תרבותי וציוויליזציה מפותחת עוברת תקופה של נפילה פראיּת. שום תרופה כבר לא תעזור חוץ מאחת, רק אם כל הציוויליזציות והדתות יבינו שהעתיד חייב להידמוּת לטבע, והטבע, תקרא לו בורא או איך שתרצה, דורש מאיתנו שנהיה מקושרים באופן אינטגראלי זה עם זה. אם לא נגיע לכך, נקבל כל מיני מכות באופן קבוע.

אנחנו כבר רואים שאנחנו לא יכולים לשלוט ולנהל את הקשרים, המשאבים והמערכות שיצרנו בעצמנו בחברה האנושית. אנחנו לא יכולים להמשיך להתקיים בצורה נורמאלית. מתרחשת ירידה של מוסריות ושל כל ערכי האנושות. אנחנו לא נותנים כלום לילדים שלנו ובעצמנו מגיעים להבנות הדדיות שבהן אין צורך להקים משפחה, לא צריך להוליד ולא צריך לחנך ילדים. הגענו למצב שהמערכת מתחילה לקבור את עצמה. המוצא הוא שנבין שהידמות והשתוות לטבע שעליה מדברת חוכמת הקבלה מהווה את הפתרון הנכון והיחיד לבעיה, לכן אנחנו צריכים לקחת דוגמה מהטבע. זה יכול לקרות לאחר מכות ומלחמות רבות, וזה יכול לקרות הרבה יותר מוקדם, אם אנשים יתחילו להקשיב למקובלים וניצור חברה נכונה. האנושות בכל מקרה צריכה לצאת מהמבוי הסתום, נקווה שהיא תשיג את זה רק במעט ייסורים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest