להאמין לחכמים

שאלה: כיצד ניתן לשלב ולסדר בצורה נכונה את שלושת סוגי הרצונות שאני מרגיש עכשיו בשיעור:

1. הרצון המלאכותי, שנובע מהנחיצות לבקש תיקון עבור הסביבה,

2. הרצון המלאכותי למקם את עצמי בשדה שישפיע עליי,

3. הרצון האמיתי שלי להיפטר מכל הבעיות הגשמיות הקטנות שלי, שנראות לי כגדולות?

תשובתי: אנחנו צריכים להאמין לחכמים, שאומרים לנו שאם האדם פועל באופן שיטתי ובנחישות, המאמצים שלו מצטברים לאוצר גדול. אין ברירה, רק להמשיך להשקיע מאמצים. התוצאות שיגיעו בהמשך יסבירו ויראו לך הכול. אין על כך שום תשובה בדרך, כשאינך מרגיש, אינך מבין ואינך יכול לקשור בין הדברים. צריך פשוט להמשיך.

אינך יכול עכשיו לקשור בין היחס שלך לקבוצה ולעולם לבין ההצלחה שלך וכל מה שקורה איתך. אינך מסוגל לקשור בין הבורא וחכמת הקבלה לבין הרצון שלך להיפטר מהייסורים והבעיות. חוץ מזה, המקובלים לא ממש מבטיחים לך שתשתחרר מכל הבעיות והצרות.

בגדול, אין לנו מה לענות לאדם שלומד את חכמת הקבלה, אלא רק להביא אותו, בעזרת הקבוצה, להכרת חשיבות המטרה. ורק כשיגיע האור ויתקן אותו, הוא יראה את המטרה. הרי בראייה האגואיסטית לא ניתן לראות ברוחניות שום דבר נעים וטוב עבור האגו שלך. על אף שאתה יכול לומר לעצמך שבכך תיפטר מכל הבעיות ותרכוש את כל העולם. אך זאת אינה הדרך שבה אנחנו צריכים להתקדם.

בכל רגע בחיים שלך, עד כמה שאתה רק מסוגל, תקשור את עצמך כמה שיותר חזק עם הסביבה, כדי שהיא תשפיע עליך כמה שיותר חזק, ותהיה מחויב להתקשר איתה עוד יותר חזק. דרכה תקבל את הכוחות.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 01.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העיקר להמשיך
אל תבקשו ש"הרשעים" ימותו…
לשאוף ל"נקודת היעד"!

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/2oxvm

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest