דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מצפות לנו עוד הרבה הפתעות…

מצפות לנו עוד הרבה הפתעות…

שאלה: האם סוג הקשר בין הנשמות תלוי בשורש של כל נשמה?

תשובתי: בקשר בין הנשמות קיימים המון תנאים, כמו במערכת אינטגרלית, שבה כל אלמנט קשור עם כולם. איננו מסוגלים אפילו לדמיין את זה.

נניח שמישהו צריך להיתקן, ובגללו נכנסים לתהליך התיקון עוד אלפי אלמנטים של המערכת הכללית, אלפי נשמות ובריות בדרגות שונות. זה דומה במובן מסוים להתפתחות העוּבָּר. הוא גָדֵל בצורה מוזרה ביותר: פתאום מופיע אצלו זנב, ואחר כך נעלם, צורות מסוימות מתחלפות באחרות.

מדוע אנחנו חייבים לעבור את כל המצבים האלה עד שנקבל את צורת האדם? וזה עוד בעוּבָּר! מדוע אנחנו צריכים לקבל הזנה דרך הטבור? זה דבר מאוד מוזר! בעצם, גם קבלת המזון דרך הפה נראית מוזרה, אך בכל אופן זה נובע מההידמות לפרצוף הרוחני, שלתוכו נכנסים האורות (הטעמים) דרך הפה בראש הפרצוף. על זה אין כמעט מה לשאול. הרי הדרך של ההתפתחות, התנאים והקשרים ההדדיים, כולם נובעים מהקשר בין הנשמות.

מדוע הטבע הדומם, הצומח והחי צריכים להתפתח דווקא באופן כזה, ולהוליד כזה מגוון של דגים, ציפורים, חיות, אלפי סוגים של צמחים, מיליארדי בריות שונות? – כל זה נובע מהתפתחות הרצונות והשילובים ביניהם. נאמר: "סוף מעשה במחשבה תחילה". אילו בסוף הפעולה, בתיקון המלא, לא היינו צריכים להגיע להתכללות המלאה, לא היינו זקוקים לכזה מגוון של סוגים בכל דרגת התפתחות של הטבע הדומם, הצומח והחי.

כל הדרגות הללו מופיעות ונעלמות לפי מידת התיקון, בהתאם לתקופת ההתפתחות. לכן ישנם סוגים של חיות וצמחים שכבר נעלמו מעל פני כדור הארץ, ואחרים פתאום מתגלים עכשיו.

בכל יום המדענים מגלים סוגים חדשים של חיות, שלא היו מוכרות קודם לכן. הם היו או לא היו? – לא היו, הם מתגלים רק עכשיו. פתאום הצורה הזאת מתחילה להתגלות ולהתקיים, מפני שהרצונות שלנו, שמתגלים בכל מיני שילובים שונים, מביאים לנו ראייה חדשה בצורה של כאלה בריות. מקודם לא היו קשרים כאלה בין הרצונות, והבריות האלה כביכול לא היו קיימות. הרי הם רק התצוגה החיצונית של שילובים מסוימים בין הרצונות שלנו.

עוד הרבה דברים יתגלו. אך בסופו של דבר, הכול נובע מאותו העיקרון.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 01.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החיים בתוך קורי העכביש האוניברסאליים
העולם הרוחני – זה העולם של רצונותינו
לגלות את הקשר בין הנשמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest