לברר, לתקן, למלא

במציאות קיימים רק שניים: הבורא והנברא. בסופו של דבר הנברא מרגיש את מה שהבורא נותן לו. ואם הוא משתנה, זה מפני שהבורא משנה אותו, לטובה או לרעה, בצורות שונות ומשונות, לפי הרגשות הסובייקטיביים של הנברא.

אנחנו מכנים בשמות שונים את השפעת הבורא על הנברא: "דין" ו"רחמים", "טוב" ו"רע", לפי מה שמתגלה לנו. כך או אחרת, כל ההגדרות האלה אינן יוצאות מגבולות הטוב והרע, מפני שהן תלויות ברצון לקבל שלנו. פשוט קיימים סוגים רבים של טוב ורע, מפני שהרצון הזה מורכב מדרגות שונות. האור, בהשפעתו, הטביע בו צורות שונות.

זאת הסיבה שבגללה אנחנו מחלקים את השפעת הבורא לשלושה סוגים:

  • האור שמברר את הכלים,
  • האור שמתקן את הכלים,
  • האור שממלא את הכלים.

זה הסדר: בירור, תיקון, מילוי. התהליך הזה מורכב משלבים רבים שמאפיינים כל רצון וכל קבוצת רצונות שכלולים זה בזה. כולם נבדלים זה מזה בדרגות העוביות, וההתערבבות שלהם מזמינה בנו אלפי תגובות.

לדוגמה, חלק מהרצונות שלי נמצאים בשלב הבירור, חלק אחר עובר תיקון, והחלק השלישי יכול להיות כבר ממולא. יחסי הגומלין בין הרצונות הם כל כך רב-גוניים, שאנחנו מרגישים אינספור תגובות והרגשות. הם אלה שמרכיבים את תמונת העולם שבו אנחנו נמצאים. בסופו של דבר, אנחנו מרגישים רק את הביטוי של כוח הרצון, שמפורק בתפיסתנו לחלקים רבים.

ודאי שאיננו יכולים לשלוט על הרצונות, על קבוצות הרצונות ועל הערבוב ביניהם, ועל אחת כמה וכמה שלא על השלבים שאנחנו עוברים. לכן, כשאנחנו מתקדמים, אנחנו צריכים רק להימשך לקירבה המקסימלית לבורא, לתכונת ההשפעה והאהבה, לאיחוד. בזכות ההשתוקקות הזאת, אנחנו מזמינים על עצמנו את האור, את הכוח שלו, את הגילוי שלו. ולפי מידת ההתקרבות שלו, אנחנו עוברים ברצונותינו שלבים של בירור, תיקון ומילוי.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 01.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כל האמת על האור המקיף
הנברא של הפָסָל הגדול
מסע בעולם הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest