דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / לגדול ולזכות לתואר "אדם"

לגדול ולזכות לתואר "אדם"

אם נתחיל להתקדם בצורה נכונה ולהתחבר בצורה אינטגרלית בינינו ובין כל שאר חלקי הבריאה, נתחיל להבין את העולם במדרגה החדשה. אנחנו נעלה מעל לעולם הקטנטן הזה שאנחנו מרגישים היום באגו שלנו, כל אחד באופן אינדיבידואלי, ונתחיל לגלות עולם חדש, נצחי ומושלם, במדרגה שנקראת "אדם", במקום לתפוס אותו רק בדרגה הבהמית, דרך הגוף שלנו.

אתחיל להרגיש את עצמי בדרגת קיום אינטגרלית, מחובר עם כולם בהכרה אחת, במחשבה אחת, בחשיבה משותפת, רצון אחד והרגשה אחת. את כל מה שקורה לגוף הבהמי שלי, ארגיש בדרגה נמוכה ממני עצמי, מההכרה החדשה שלי.

עכשיו, כשאני קיים בדרגת הגוף הבהמי, אינני מרגיש כאב ממה שמתרחש בדרגות הדומם והצומח, למשל אם אגזור את השערות או הציפורניים. כך גם כשאעלה למדרגת האדם ואכנס לדרגת המחשבה, הרצון והחשיבה הגלובליים המשותפים, לא יהיה אכפת לי האם הגוף הבהמי הזה חי או מת. הרי  ארגיש את עצמי במימד גבוה יותר.

אנחנו נמצאים עכשיו בשלב המעבר בין שתי המדרגות האלה, והוא מאוד לא פשוט. אולם ככל שנתחיל להכיר אותו יותר, ככל שנמקד יותר את הראייה שלנו על העולם האמיתי שבו אנחנו כבר נמצאים, יהיה לנו קל יותר לבצע את המעבר הזה ממצבנו הנוכחי אל המצב הגבוה יותר, הדרגה הגלובלית והאינטגרלית, בצורה פשוטה ומהירה.

ואז לא נצטרך לעבור דרך הבעיות, המכות והייסורים, דרך הזעזועים והמהפכות שהחלו עכשיו, אלא נלך בדרך טובה ורכה, מראש, עוד לפני שקרה הזעזוע, בזכות התיקונים שנבצע בחברה האנושית. לכל זה אנחנו יכולים להגיע מתוך לימוד חכמת הקבלה, שנועדה לסייע לנו לעלות מעל העולם האגואיסטי האינדיבידואליסטי הזה, אל העולם האינטגרלי. נקווה שנצליח לעשות זאת. זהו למעשה הייעוד של חכמת הקבלה.

מתוך הרצאה בפריז, 01.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
דרך של מלחמות או דרך של שיתוף פעולה
מיהו האדם שבנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest