לברר בשקט

כדי לברר משהו, צריך להתחיל או מההתחלה או מהסוף: או מתחילת הבריאה או מהמטרה הסופית. הרי כל מה שנמצא באמצע שייך לעבודה שלנו, לבחירה החופשית. מתוך הבירור של ההתחלה ושל הסוף, עלינו להבין את מה שאנחנו צריכים לעשות באמצע.

ההבדל בין התחלת הדרך וסופה הוא ברכישת הכוונה על מנת להשפיע. שום דבר לא משתנה במציאות חוץ מזה. בזכות שינוי הכוונה אנחנו משיגים את כל הפער בינינו לבין הבורא ומתקנים את זה. מכאן מובן שהמטרה שלנו היא רק להשיג את הכוונה הנכונה הזאת.

כל דבר מורכב ממחשבה, דיבור ומעשה. המחשבה היא הרעיון שקודם לכל, שבו מלכתחילה כלולה התוצאה של המעשה. ובאמצע, בין הרעיון והביצוע, קיים הדיבור, כלומר הבירור.

וכדי לבצע את הבירור הנכון, אנחנו זקוקים לריכוז. לכן אצל המקובלים היה קיים מנהג של שתיקה, וגם בעולם שלנו, כשהאדם נמצא לפני מעשה חשוב, והוא רוצה להבין כיצד לבצע אותו, הוא זקוק לשקט כדי להתרכז בו, ומשתדל להסתגר בצורה כזאת שלא יפריעו לו על ידי דיבורים חיצוניים, וכך הוא מכין את עצמו למעשה הנכון.

לכן אנחנו רוצים להעביר את סוף השבוע בשקט, בשתיקה, ולחשוב איך אנחנו מגיעים למעשה הנכון. אנחנו נבצע את הבירורים בשקט.

מתוך ההכנה לשיעור, 10.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שתיקה רועמת
שתיקת המקובלים
להרגיש את החיים הרוחניים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/WN0ww

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest