דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבצע הוראות שאינן תלויות בזמן

לבצע הוראות שאינן תלויות בזמן

לפני זמן מה אנחנו התחלנו לעבוד בקבוצות של עשרה אנשים, ב"עשיריות", ועד עכשיו התעוררו הרבה מאוד שאלות – מדוע נבחר דווקא סוג כזה של עבודה קבוצתית. ברור לכל אחד, שעשר הספירות הן היסוד של המציאות הרוחנית כולה וגם של העולם הגשמי. אבל אני בכל זאת הייתי רוצה לתת הסבר יותר מפורט כדי שנבין יותר את מצבנו, נכון להיום.

התורה היא "הוראה" נצחית. אי אפשר לשנות אותה בהתאם לזמן ומקום. החוקים הרוחניים הם קבועים ומוחלטים, והיחס שלנו למאור המחזיר למוטב צריך להיות בהתאם למערכת הכללית. המערכת הזאת אינה משתנה משום שאנחנו כאן בעולם הזה מתקדמים בתוך האגו שלנו, נעשים יותר שפלים, גסים ואגואיסטיים.

ולכן מצבנו נעשה יותר רגיש ומקרב אותנו ל"הכרת הרע", בינתיים רק בתחום הגשמי. אבל העקרונות המתוארים בתורה אינם משתנים ולא ישתנו לעולם. לכן, כל מי שמרגיש את עצמו מכוון ישר לבורא (ישר-אל), כלומר, כל מי ששייך לישראל יצטרך לעבור את כל התהליך הזה שעליו מסופר בתורה. גם את תקופת המבול וגם בבל ואת גלות מצרים וקבלת התורה במעמד הר סיני וגם הנדודים במדבר סיני, עד שיגיע לרצון "ישר אל", לארץ ישראל.

אנחנו מתקרבים לזה. התורה אינה תלוי בזמן, במושגים של "במוקדם" או "במאוחר". כל מה שמתואר בה מתממש בכל מדרגה, מפני שכל מדרגה, כל מבנה רוחני, כל "פרצוף" קטן או גדול מורכב תמיד מעשר ספירות שלמות, הוי"ה שלמה. ההבדל הוא רק בדרגה, כפי שבכל טיפת זרע נכללת כל המציאות, כך גם בילד ובמבוגר ובכל האנושות, כי הפרט והכלל שווים.

לכן, תמיד, בכל מצב, אנחנו עוברים את כל המצבים מתחילתם ועד סופם, ההבדל הוא רק באיזו עוצמה הם מתגלים בנו ומה מתוכם אנחנו מרגישים ומבינים. כל המציאות וגם כל מצב מורכבים מעשר ספירות. לכן, אם היינו יכולים לפתוח באמת מצב כלשהו, אז היינו יוצאים לרמה של כל המציאות.

אנחנו מתקדמים כל הזמן לפי המדרגות, הוי"ה אחר הוי"ה, אבל יחד עם זאת בדרך אנחנו כל הזמן מגלים באותה הוי"ה דקויות נוספות, מבהירים חלק נוסף ממנה. בכל מדרגה מופיע מבנה שלם חדש, הוי"ה, מפני שכל פעם יש בירורים חדשים שתלויים בדרגת העביות שנובעת מתוך השורש הרוחני.

לכן, במשך התפתחותנו אנחנו עוברים מצבים שונים. ובוודאי שאתם לא יכולים לצפות אותם, לכן השינויים שאני מבצע עלולים להיראות לכם מלאכותיים. פתאום אני אומר שכדאי לנו להתחלק לעשיריות בעבודה הרוחנית, כאילו המחשבה הזאת הגיעה אליי במקרה. אבל אני לא נותן שום המלצות אקראיות. ברור שאנחנו מתקדמים לפי סדר מדויק, ואם אתם לא מזהים אותו, אז תאמינו לי שאני כן רואה. לכן, ההתקדמות חייבת להמשך בצורה של "עשיריות".

מתוך שיעור בנושא העבודה ב"עשיריות", 23.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לפי עצת יתרו החכם
וכל דבר קטן, ישפטו הם…
על מסלול התיקונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest